Jeg har lige set denne "gruppe" og flyttet mit indlæg herindunder Jura og love..
Hey alle sammen.
Min virksomhed "lever" af at sælge kunder
til andre firmaer.. Jeg finder nogle kunder til bestamte varer og
sælger dem så til andre firmaer. Min betaling får jeg fra den
virksomhed som får mine kunder.
Er der nogle problemer I at sælge mine kunder til et firma som f.eks. ligger i England eller USA og lign?
Jeg tænker primært på fladskærms Tv. F.eks. Jeg
har fundet en virksomhed i England som kan sælge Pioneer Tv langt under
danmarks priser, jeg vil så henvise mine evt. 20kunder til denne
virksomhed og han vil så modtage en regning for min ydelse/formidling
af kunderne til hans shop. Jeg arrangerer samtidig alle detaljerne
omkring levering af de Tv til de personer som har valgt at bruge mig
til at finde en forhandler.
Er der noget man skal være opmærksom
på? Jeg bliver vel ikke "snuppet" på nogen måde i forbindelse med at
henvise kunder til at købe deres elektronik i udlandet? Jeg tænker
primært på dansk moms og afgifter osv. Kunderne betaler varen
direkte hos den engelske forhandler, og når de har betalt så fremsender
jeg efterfølgende min regning på det antal kunder på et aftalt beløb
til den virksomhed som har fået ordre.
Eneste "moms" er vel den EU-moms som jeg fakturer forhandleren.. Som jeg så får igen.. privat personerne betaler ikke noget hos mig, jeg afregner med den engelske virksomhed.
Men rent juridisk så er der ingen problemer I at markedsføre mig med et produkt som kunden skal købe i udlandet vel? F.eks. et billigt Pioneer som jeg så ligger på Pricerunner, det er der vel ingen problemer i?
Jeg vil skære markere det tydeligt at der er tale om at man køber produktet i england..
Jeg er i dialog med SECURATOR, så hvis de kan give en god pris så står de for reparation.. Så har man pludselig 4års garanti i danmark, med låne Tv og det hele, for billige penge. Men jo, det er meget vigtigt at jeg gør dem opmærksom på at det er en UK forhandler de køber hos.