|
Ja. Jeg overvejer kraftigt at tage en uddannelse i udlandet, af mange forskellige årsager som jeg ikke gider komme ind på her. Jeg er personligt meget interesseret i en bachelor/undergraduate i International Business med speciale i enten Management eller Entrepreneurship. Lige siden jeg fik ideen har jeg altid været fast besluttet på, at jeg gerne ville til enten London eller USA og studere - jeg kan bare ikke bestemme hvilken af dem? Der er så mange ting der taler for begge parter, og der spiller flere roller ind end bare kvalifikationer og det økonomiske spektrum. F.eks. føler jeg, at jeg også skal tænke på hvilke påvirkninger det må have, at man enten er på den anden side af kloden sammenlignet med f.eks. at være i London, hvilket kun er en lille 1½ times flyvning væk hjemmefra. Lige nu sidder jeg personligt selv i Seychellerne og skriver fra båden jeg arbejder på, og jeg kan da personligt godt mærke en forskel i at sidde hernede sammenlignet med at sidde og skrive fra Barcelona hvor jeg befandt mig for to måneder siden, og hvor trygheden var større fordi man blot var et par timers flyvning hjemmefra. Dog kommer det hele ned til ét specielt punkt, som går ud på: hvad ser bedst ud på papiret? Jeg har adskillige forskellige skoler som jeg har kig på for tiden, og i blandt er disse: ESE - European School of Economics (campuses in London, New York, Italien og andre steder..) http://www.eselondon.ac.uk/ De fører en virkelig god undervisningspolitik hvori de lægger meget vægt på elevernes individuelle personlige udvikling, samt det faglige niveau selvfølgelig ligeså. For at dette skal kunne lade sig gøre, er det derfor også nødvendigt at have små klasser. Skolen påstulerer at have en lærer-elev ratio på 1:11, hvilket er yderst tiltalende for mig. Plus at skolen har et praktikforløb hvert år og har kontakt til nogle af verdenens største og mest velsete virksomheder hvori man kan komme i praktik. Pris: ca. 100.000kr om året. European Business School London - http://www.ebslondon.ac.uk/ - Ser også virkelig attraktiv ud, og skolen kan dække logi for eleverne. Meget større skole, sammenlignet meed førnævnte ESE, hvilket kan bidrage til at man kan udvikle et større netværk, men samtidig også kan gøre undervisningen mere upersonlig eftersom du hurtigt bliver et "nummer" istedet for en person om man så må sige. Endvidere har EBSL et større udvalg af sprog indenfor deres International Business linie men holder kun campus i London hvilket betyder at man bliver nødt til opholde sig i London gennem hele undervisningen udover ét obligatorisk år i udlandet. Skolen har også et praktikforløb men udtrykker det ikke som om det er helt så lukrativt som det hos ESE. Pris: 120.000kr om året ca. Endvidere har jeg også kigget på nogle skoler i USA, men priserne er dog væsentligt højere: http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/grad/mba/search
Men i bund og grund, har folk herinde nogle erfaringer med en af de ovennævnte skoler fra London? Eller har nogen herinde erfaringer med lignende skoler evt.?
Håber selvfølgelig på noget feedback Bedste hilsener fra Seychellerne
|
Jeg tror ikke, du kan sige at London er bedre paa papiret end USA, eller omvendt. Det kommer primaert an paa, hvilket universitet du vaelger. Jeg er overbevist om, at f.eks. Harvard eller et andet amerikansk top universitet er bedre paa papiret end en af de ovenstaaende, mens f.eks. LSE (London School of Economics) eller Oxford sikkert godt kan maale sig med de to foernaevnte.
Jeg tror du skal se mere paa, hvilke profiler, der typisk kommer ud af de universiteter, du kigger paa, og saa overveje, hvilken der passer bedst til dig. Universiteter er ofte dygtige til markedsfoering, men ingen virksomhed er bedre end sit produkt, og det gaelder i mine oejne ogsaa for uddannelsesinstitutioner, hvor produktet er de studerende, som gennemfoerer uddannelsen. Det er min holdning.
Du kunne jo ogsaa overveje INSEAD eller en af de andre management skoler i Frankrig. De er meget velrenommerede, og nyder stor opbakning i erhvervslivet jorden rundt.
Bliv gratis medlem