Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorat - golf

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et enkeltmandsejet firma, og jeg har fået tilbud om at give et sponsorat til den lokale golfklub, hvor mine børn er medlemmer. Sponsoratet, som indtil videre løber over 3 år omfatter reklamer i klubblad, hjemmeside, trøjer, m.v., samt et gratis medlemsskab for én person. Derudover er der et antal green-fee billetter til forretningsforbindelser.

Min revisor mener ikke, at jeg har lov at trække hele beløbet for dette sponsorat fra i mit regnsskab. Han mener, at den del af sponsoratet (den værdi), som vedrører medlemsskabet, udelukkende har privat karakter, og at jeg dermed skal beskattes af dette. 

Jeg har et hav af bekendte, forretnngsforbindelser, m.v. som gør det samme, og de forsvarer det med, at de generelt har medlemsskabet for at kunne spille golf med deres netværk og forretningsforbindelser. Jeg arbejder i IT brancen, hvor en hel del af mine kunder spiller golf. Jeg deltager også i diverse DM i erhvervsgolf, Børsens erhvervsgolf, m.v. For at kunne dette kræves et medlemsskab.

Jeg ved godt at den ligger på grænsen, og at det er et tolkningsspørgsmål, men det er da bare underligt at det er så udbredt, hvis det ikke er tilladt.  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:23

Jeg er ikke blot enig med din revisor - Det kan blive værre end som så. Jeg har set eksempler på at Skat har nægtet fradrag for det hele, hvad man så kan føre en sag på hvis det er det værd. Jeg ville nok bruge 300 kr. og anmode om et bindende svar fra Skat

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:35

Det lyder underligt. De kan da ikke nægte fradrag for det hele. Det står jo helt klart i kontrakten hvad der er medlemsandel, og hvad der dækker det øvrige (almindelige) sponsorat. Den del der vedrører synliggørelse af logo på trøjer, hjemmeside, klubblad, m.v. har INTET med mig som privat person at gøre. Det er rent sponsorat, og det må man vel godt trække fra i følge skattelovgivningen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:05

Jeg siger ikke at de underkender det hele. Jeg siger at det er set før. Det handler om at du skal kunne påvise at du får en fornøden modydelse i form af en reklameværdi. I den forbindelse er det jo væsentligt hvilket udgiftsniveau vi taler om. Men i stedet for selv at foretage en vurdering og tro på den, kan man lige så godt få det blåstemplet hos Skat via et bindende svar  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)