Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omregistrering af firmabil ved ophør af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

da jeg er ved at lukke mit firma efter 12 gode år har jeg kontaktet dana

da den ene bil er ren firmabil og den anden der står på bopælen ikke tilhører mig men er en jeg har lånt til at køre rent privat i (min exmands gamle bil) - har jeg fået at videaf dana at jeg har mulighed for at omregistrere min firmabil til privat når jeg melder mig ledig da der kun er 1 bil på bopælsadressen.

hvordan gør jeg dette bedst rent momsmæssigt ?

firmabilen er købt i marts 2006 - til en værdi af 100.000 + moms 

er der andre der har erfaring med dette (salg af driftsmidler når man lukker sit firma) ?

også lige et ØV - nu har jeg knoklet i 12 år uden at få en krone fra det offentlige - arbejdet op til 60 timer om ugen og nu når jeg har brug for lidt hjælp til at komme videre i livet er det 100 gange mere bøvlet end da man var fastansat med en god månedlig gage...og skulle melde sig ledig.

et andet spørgsmål ? - hvad med de fakturaer som er lavet i starten af året og som ikke er betalt eller forfalden endnu ? - har det nogen indflydelse ? - momsnummeret bliver jo snart lukket.

firmaet ophører normalt - og gældfrit.

kh

lip 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Hej!

Du skal så betale moms af værdien i handel og vandel.......få en vurdering af bilen-----og så indbetaler

du momsbeløbet til SKAT.

Nej.....fakturaerne får ikke indflydelse.

Der skal laves et afsluttende regnskab............til SKAT...! Det bliver så først til næste år.

Dana kan nøjes med de seneste 3 regnskabsår, som er afsluttet.

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:19

Hej

tak for dit svar

skal jeg få denne vurdering skriftlig fra en bilforhandler og medsende til told og skat ?? - eller hvordan skal jeg bevise værdi overfor told og skat ?

mvh

lis 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Hej!

Ja...få en vurdering af bilens værdi i handel og vandel hos en bilforhandler.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)