Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering England, hvad skal ændres i forhold til Danske fakturaer osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har BIGBuy.dk og overvejer at benytte en engelsk kilde til salg af Tv.

Som med alle mine andre handler køber kunderne det  hos forhandleren i england, og jeg skal så kunne fakturer ham for de kunder jeg har solgt ham..

Men hvad skal en sådan faktura indeholde? Jeg går udfra der bliver bøvl med momsen så?

Jeg skal også lige høre om I ved om der er nogle lov-mæssige problemer ved at jeg sælger kunderne til en engelsk forretning? Om det bliver betragtet som om jeg har købt varerne og solgt disse?

Håber på et uddybende svar fra mine kære aminoer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13

Hej!

Hvis jeg forstår dig ret, skal du momsregistreres i UK, og afregne UK-moms.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 07:30

okay, også selvom det bare er en "tjeneste" eller formidling som mit firma sælger?

Det er f.eks. at jeg skal have 50kr for hver kunde som jeg skaffer butikken, når kunderne alle har lagt deres ordre hos ham og fået vare så sender jeg ham en faktura, for hver af mine kunder som har handlet hos ham. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 07:39

Nej, du skal ikke registreres i UK. Du har jo intet med varen at gøre, men kun formidlingen af kunden. Du sender en faktura til din engelske partner, der skal indeholde følgende:

• Dine firmadata samt CVR-nr.
  • Faktura på beløbet excl moms. Der er ingen moms på samhandel mellem virksomheder over grænserne.

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 07:43

Super, så en standard dansk faktura, oversat til engelsk selvfølgelig og uden moms.. Det er da til at forholde sig til :-) Så skal jeg vidst bare sørge for der er IBAN/SWIFT nummer på også så de kan overføre pengene..

Mange tak for svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19

Hej!

Ja..hvis det udelukkend er formidling, som jeg ikke klart forstod på dit spørgsmål, så er det som

Flemming skriver.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 09:25

ok, jamen det er det vel når jeg blot samler f.eks. 50mennesker og "sælger" dem til en engelsk butik. Så laver de handlen hos ham og får varerne tilsendt.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:06

Zacho,

Jep - bare go for it!

Det er fuldstændigt ligeså nemt som du selv får det til at lyde! Big Smile

Mvh.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:33

Fakturaen skal indeholde både dit og din kundes momsnummer med landekode ved varer, ved ydelser kan kundens momsnummer udelades. F.eks. DK11223344. Desuden skal den indeholde en tydelig formulering af reglen, ”reverse charge”. Så din nederste linje i fakturaen kan være:

Zero-rated, reverse charge VAT 0,00

England er et af de seks EU lande, som har den høje sats vedr. varesalg, der kan sælges for 100.000 Euro, før man skal registreres med engelsk momsnummer. (Supplerende oplysning, ikke relevant, hvis du alene sælger ydelser).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)