Ellers er det jo bare at smutte ned i Matas og kigge på hylderne, der er en underskov af mindre firmaer, men der er ikke alle der har egen produktion.
Hvis der er mere end en vis mængde af vitaminerne i, kategoriseres det som stærke vitaminer og følger lægemiddellovgivningen. Ellers følger det fødevarelovgivingen, så vidt jeg husker.
Produktions udstyr? Afhænger af hvad du skal producere, men en tablet består jo af noget materiale, der blandes, komprimeres og sidenhen pakkes.
Tak for svaret. Jeg vil undersøge Pharma Nord og Ferrosan - den står på tur i Matas og Føtex i morgen.
Produktet vil går under kosttilskud, altså under de tilladte mængder og derfor ikke være et lægemiddel, så jeg er også kommet frem til det der fødevareloven og deraf fødevarestyrelsen der skal godkende produktet.
Jeg vil vende frygteligt tilbage når jeg har noget mere konkret.
Lige nu leder jeg lidt efter tildenser i samfundet, der viser hvorfor folk spiser vitaminpiller - og om det er en opgående eller nedafgående tildens.
Jeg skal bruge en konkret pris hvad det ville koste at fremstille en vitaminpille. Tænker mest på råvare. Har du en ide om hvordan jeg kan få disse oplysninger fra?
Jeg skal bruge en konkret pris hvad det ville koste at fremstille en vitaminpille. Tænker mest på råvare. Har du en ide om hvordan jeg kan få disse oplysninger fra?
Hej Kristian
Jeg kender måske en mulighed for at du kan få de oplysninger du har brug for. Vi kan hvertfald altid prøve at se om det kan lykkes.
Du kontakter mig bare hvis vi skal give det et forsøg
Det afhænger jo en del af hvad der er i og hvilke kvantiteter vi snakker om, men mit bud er at produktions- og pakkepris formentlig overstiger ingrediensernes pris og markedsføringsomkostningerne garanteret overstiger den samlede fremstillingspris.