Hvordan er det egentlig med lovligheden i at bringe disse møbler ind i danmark?
Et lille udpluk fra et tidligere tilbud fra Ditlev:
"Lovligt Kopier af designklassikere som Arne Jacobsens Ægget og Svanen bliver ofte forbundet med svindel og noget ulovligt. Men det er ikke forbudt at købe dem. Det forbudte i forbindelse med designmøblerne består i at sælge og kopiere dem i Danmark. Men det må de til gengæld godt i England. Når de må sælge og du må købe, så er alle regler overholdt - også selv om du køber møblerne på en engelsk hjemmeside."
"Lovligt Kopier af designklassikere som Arne Jacobsens Ægget og Svanen bliver ofte forbundet med svindel og noget ulovligt. Men det er ikke forbudt at købe dem. Det forbudte i forbindelse med designmøblerne består i at sælge og kopiere dem i Danmark. Men det må de til gengæld godt i England. Når de må sælge og du må købe, så er alle regler overholdt - også selv om du køber møblerne på en engelsk hjemmeside."
Dårlig stil af ditlev ikke selv at svare vil jeg mene. Ikke kun på dette spørgsmål men også længere oppe.. men det må han jo om.
Han må også selv om hn vil bruge dette guldkorn. Skriv dog svaret på dette spørgsmål på hjemmesiden. Det er nok det spørgsmål der er flest danskere der stiller
/Jesper
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Dårlig stil af ditlev ikke selv at svare vil jeg mene. Ikke kun på dette spørgsmål men også længere oppe.. men det må han jo om.
Han må også selv om hn vil bruge dette guldkorn. Skriv dog svaret på dette spørgsmål på hjemmesiden. Det er nok det spørgsmål der er flest danskere der stiller
/Jesper
Daarlig stil? Rolig nu :)
Du spurgte: 01-05-2008 17:31
Anders Poulsen svarede kl 17:36 samme dag, altsaa 5 minutter senere... Christoffer Steenbeck uddyber yderligere kl 17:37, 6 minutter efter du spoerger...Beklager at jeg ikke naaede det foer ;) Jeg mente at svarene fra Anders og Christoffer (Christoffer linkede endda til sidste gang jeg svarede paa spoergsmaalet) var gode, men du sig til hvis du har flere spoergsmaal.
Ja, aar tilbage blev vi spurgt i ny og nae om det var lovligt at koebe/importere til DK, men efter at medierne (TV/Aviser/Internet/osv) har behandlet det saa intensivt er der naesten ingen der spoerger mere.
Jeg kan heller ikke se hvad problemet skulle være...
Slap da af Jesper.....
'
Jeg er skam helt afslappet.
Hvis jeg postede et link hvor jeg ville sælge noget, ville jeg nok bare selv svare på en der sender stærker købesignaler. Jeg ville ikke overlade det til andre i et forum at svare..
Jeg spurgte jo bla om dette:
Der er tilbud på alle de gode/fede design i shoppen allerede? Hvad med at udvide amino tilbuddet til også at gælde på disse varer?
Det blev der heller ikke svaret på. Men det er sikkert mig, jeg er for kundevenlig. Det er en gammel skade, men jeg kan ikke lade være med at svare selv når kommende kunder spørger mig om noget...
/Jesper
/Jesper
Men tjek lige kvaliteten inden i bestiller. Jeg bestilte et stk. "ægget" og fik en email om at nu blev den leveret og at fragtmanden ville ringe en time inden de ankom.
Vupti nu er den her - ikke som forventet, syningerne ligner l... og stoffet er bestemt ikke dansk kvalitet - farven var heller ikke helt som forventet, men stolen fungerer og ser da fin nok ud - så man skal lige tænke sig godt om inden man smider slanterne efter en kopivare!
vi tilbyder jo netop at du betaler EFTER varen er leveret - så hvis du ikke er happy siger du blot til og så henter vi din stol igen. Når det er sagt er det nok sket 3-4 gange i løbet af de år 1929 har været online. Langt de fleste har en helt anden opfattelse af kvaliteten end den du her giver udtryk for!
Må man godt kalde en efterligning af en Eames stol for en Eames stol? Det tror jeg ikke man må i DK...det er misbrug af navnet...
Jeg vil rigtig gerne benytte mig af tilbuddet, men jeg er imod kopivarer uanset om det er forbudt eller ej, så jeg må vente til jeg har råd til en rigtig Eames stol :)
Må man godt kalde en efterligning af en Eames stol for en Eames stol? Det tror jeg ikke man må i DK...det er misbrug af navnet...
Jeg vil rigtig gerne benytte mig af tilbuddet, men jeg er imod kopivarer uanset om det er forbudt eller ej, så jeg må vente til jeg har råd til en rigtig Eames stol :)
Mette
Det er jo egentligt sjovt nok, for det er jo ikke eames selv der bygger stolen... Ej heller Arne Jacobsen der bygger ægget. Det er ham der har tegnet den..
Hvad med jeans, hvem "designede" dem oprindeligt? Er alle andre jeans så kopier?
Er det prisen på stolene der gør dem fede?
/Jesper