Din skattebetaling afhænger jo af, hvad der investeres i. Jeg har nærlæst din første besked. Jeg troede at dine avancer var omkring 50.000,- for nogle af dine handler (og derfor handlede med væsentlige beløb). Hvis du kun vil investere i aktier for under 50.000,- så er et selskab nok ikke aktuelt. Du kan have nogle omkostninger i forbindelse med investering, du ikke trække fra på selvangivelsen, men det er nok ikke værd at se på, når det er små beløb. Og du har nok heller ingen forhold, der er væsentlige i den forbindelse. Ja, så vil jeg nok heller ikke bruge tid og penge på en revisor.
Jeg beklager, at jeg har misforstået dit indlæg.
Jeg har ikke hørt om nogle gode fif, hvis man har hang til aktiehandel i det små. Du kan eventuelt kikke på www.euroinvestor.dk. Hvis der er nogle ideer så bliver de sandsynligvis vendt her.
Hilsen fra Jakob |
Det kan være en god ide at foretage investeringerne via et ApS hvis man vel at mærke ikke forventer at hive hele provenuet ud personligt. Fordelen ved at investere via et selskab er at avancer ved salg af aktier ejet i mere end 3 år er skattefri i selskabet. Avancer ved salg af aktier under 3 år beskattes med 28%.
Det er så kun en skatteudskydelse for den personlige skat kommer hvis man likviderer selskabet eller hæver avancerne ud som udbytte. Ideen er således at man kan bruge den ekstra likviditet som skatteudskydelsen giver til yderligere investeringer i aktier o.l.