Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internethandel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke os at høre, hvordan andre internethandelsvirksomheder gør???

Har virksomhederne alle varer fra hjemmesiden på lager, eller er der fast aftale med fast leverandør, grossister??
Vi er i tvivl om, hvorvidt vi har brug for at leje lokaler til pakning/forsendelse og lager?
Hvad med forsikring?
Mange af de andre flotte hjemmesider med feks. firmagaver har et utal af forskellige flotte pakker, men har de virkelig et lager, der gør at de kan levere feks. 100 pakker fra dag til dag, eller modtages bestilling, og så afhentes hos aftalte leverandører?
Kan vi, som vi tror, regne med at passe vores fuldtidsarbejde samtidig med at drive en internethandelsvirksomhed med feks. firmagaver?

pianita
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:20

Hej Pianita - jeg har ikke selv en internetbutik ud over et meget lille bogudsalg på http://franciskaner.dk/about, men jeg bogfører for nogle ret succesfulde af slagsen. Se svar i teksten:

Dato: 3/25/2006 4:24:38 PM Forfatter:pianita  

Kunne godt tænke os at høre, hvordan andre internethandelsvirksomheder gør???

Har virksomhederne alle varer fra hjemmesiden på lager, eller er der fast aftale med fast leverandør, grossister?? Anette: Det er det mest almindelige, ja.

Vi er i tvivl om, hvorvidt vi har brug for at leje lokaler til pakning/forsendelse og lager? Anette: Jeg kender flere, som er startet med nogle kvadratmeter i lejligheden, og så - når boligen bogstaveligt talt var omdannet til lagerhus, så flyttet ud. Spar på kapacitetsomkostningerne og bliv hjemme, til der er nogle dokumenterede indtægter.

Hvad med forsikring? Anette: Vigtigt emne. Tal med jeres almindelige forsikringsselskab, for husstandsforsikringen dækker ikke uden at I har tegnet en tillægsforsikring, hvis I arbejder hjemmefra.

Mange af de andre flotte hjemmesider med feks. firmagaver har et utal af forskellige flotte pakker, men har de virkelig et lager, der gør at de kan levere feks. 100 pakker fra dag til dag, eller modtages bestilling, og så afhentes hos aftalte leverandører? Anette: De fleste virksomheder vokser alt andet lige stille og roligt, så vent med at bekymre jer så meget, før I har gang i det første salg. Men ja, de fleste har det meste på plads på lageret.
Kan vi, som vi tror, regne med at passe vores fuldtidsarbejde samtidig med at drive en internethandelsvirksomhed med feks. firmagaver? Anette: Ja, i starten kan det godt lade sig gøre. Og ret længe, hvis I da ikke får succes med foretagenet, for så kan I ikke.

Start med at lave et etablerings- og et driftsbudget, så i får overblik over økonomien i jeres projekt.

pianita [/QUOTE]

God fornøjelse

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:42

Tak for svaret.

Med venlig hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:07
Det med lager kommer jo an på, hvad du sælger. Jeg sælger kondomer på nettet og ja - jeg har dem alle sammen på lager. Men hvis du sælger pianoer, så kunne det godt være, at folk havde mere forståelse for en uges leveringstid. Så det må du jo overveje lidt.

Forsikring er sådan set frivilligt, men har du for 4 mio. pianoer stående, ja så var det nok en god idé.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)