Jeg er ved at få lagt sidste hånd på et internatinalt website, og kunne godt tænke mig at få nogle betalte bannerannoncer op på siden, men ved ikke hvor jeg kommer i kontakt med firmaer der kunne være interesseret...
Findes der ikke en side hvor man kan se et stort udvalg af firmaer, som leder efter sites man kan lave en aftale med?
Hvad kan man forvente at få for at have et banner vist på siden, evt. i et rotationssystem?
Tak kigger lige på dem, men det er en engelsk side så jeg er kun interesseret i virksomheder der arbejder på verdensplan.
Der er lige nogle bugs der skal rettes til før siden bliver kastet i luften, men den kommer til at ligge på www.goworldwide.biz (en side i stil med global sources og amino)
Du kan forsøge at tage kontakt til f.eks. Advertising.com, fastclick.net og valueclickmedia.com.
Men jeg vil dog anbefale AdSense, da de leverer gode, relevante reklamer - især hvis det benyttes på et internationalt website. Klikprisen kan også ofte være en del højere.
Vil lige sige tak til jer begge to, det var lige det jeg ledte efter...er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge nu lol
Er det ikke bare at vælge alle sammen og så tage de bedste reklamer fra de forskellige steder? På den måde får du også et større udbud at vælge imellem og større chance for at finde reklamer som du tro dine brugere vil trykke på.
Er det ikke bare at vælge alle sammen og så tage de bedste reklamer fra de forskellige steder? På den måde får du også et større udbud at vælge imellem og større chance for at finde reklamer som du tro dine brugere vil trykke på.
Jo, præcis. Men det skal siges, at nogle udbyder kræver ekslusivitet (undgå at bruge dem!), og de har forskellige krav til de sider, hvorpå annoncerne skal vises.
Kan i også hjælpe med et link til en god banner rotations maskine, der er gratis/billig? Siden er lavet i PHP 5.0 hvis det har nogen betydning, men det vil nok gøre det nemmere for min programmør.
Kan man få det til både vandrette og lodrette bannere? (det burde googles reklameprogram jo have?)
Jeg har selvfølgelig prøvet at google ordet bannerrotation, og har fundet en del af den type scripts, men den umiddelbart mest attraktive lader til at rotere når man trykker på sidens refreshknap. Jeg forestillede mig en banner rotator der skiftede når kunden klikker på min side eller evt hver 20-30. sekund.
Ja som i nok kan forstå er jeg ret ny i det at skulle drive en internetside.