Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for EL-forbrug

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør man rent praktisk hvis man ønsker at trække den del af el-forbruget fra som benyttes til drift af virksomheden i ens private hjem?

Min elregning er mere end fordoblet Tongue Tied efter jeg har købt netværksdrev, backup osv. som kører døgnet rundt.

Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:09

Hej,

Er dit firmaforbrug voldsomt stort kan du jo få opsat en måler, eller du fradrager forholdsmsæssigt den samlede udgift svarende til dit kontors størrelse set i forhold til hele husets størrelse.

Venlig hilsen

Elisabeth Bay Jensen

Kontorligaen

www.kontorligaen.dk 

www.kontorligaen.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:14

BeerMeister:

Min elregning er mere end fordoblet Tongue Tied efter jeg har købt netværksdrev, backup osv. som kører døgnet rundt.

Til fremtidig information, samt til andre, der måtte falde over debatten: Det er muligt at samle maskiner, der bruger utroligt lidt strøm og som samtidig kan bruges til både backup, netværksdrev osv. Pt sidder jeg 1½ meter fra en maskine, jeg har samlet, som fungerer som filserver herhjemme, og den kan jeg kun høre som en svag susen - den trækker 30 watt ved normal belastning, hvilket giver en årlig udgift på ca. 550 kr. Den består af et lavstrøms-bundkort (Mini-ITX - 600 Mhz passivt kølet) samt 1 stk. 120 GB disk til systemet og 2 stk. 500 GB diske til data, og den er koblet trådløst til mit lokalnetværk, så jeg kan tilgå den fra alle maskiner herhjemme. Desuden har jeg adgang til den udefra via webdav, så jeg altid kan komme til filerne. 

I alt har maskinen kostet ca. 4.000 i indkøb, så det er endda overskueligt at have reservedele liggende, hvis den skulle brænde sammen. Naturligvis kræver det lidt administration (jeg kører f.eks. Linux på den), men med Windows Home Server o.l. produkter godt på vej, kan meget lade sig gøre på en overskuelig måde. :)

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:26

30 watt lyder af usædvanlig lidt. Tror også mit forbrug skyldes de foreløbig 12 stk. 500 GB diske der kører døgnet rundt Big Smile

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:30

BeerMeister:

30 watt lyder af usædvanlig lidt.

Det er målt med en strømmåler koblet på - de to data-diske er sat til at spinne ned når de ikke er i brug, og system-disken er en 2,5" laptop-disk, som bruger latterligt lidt strøm. :) 

Tror også mit forbrug skyldes de foreløbig 12 stk. 500 GB diske der kører døgnet rundt Big Smile

Puh, ja, det hiver jo en sjat. ;) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)