Umiddelbart ser det ud til at du kun skal betale 10 kr., når der kun er tale om 1000 kr. Prislisten er dog et år gammel, men jeg kunne umiddelbart ikke finde en ny? Men gebyret er skam helt normalt alle steder og forståeligt nok! Det koster også ekstra at købe en almindelig CD som LP-plade i dag. |
Jeg stiller mig gerne op i køen af folk der peger fingre af bankerne.
De river os i hoved og røv i gebyrere også skal vi endda betale 1/3 af deres indtjening når de låner penge ud via rentefragdraget - Det er jo fuldstændigt sygt at en branche på den måde skal pseudo statsfinansieres også samtidig river borgerne helt vildt i gebyrere, borgere som i forvejen alligevel betaler til deres overskud gennem deres indkomstskat.
Bankernes rådgivning? Tjoee sælgere med rådgivningsansvar, der er godt nok langt mellem sildende og minder vel mest om en glorificeret kassedame i en bank.
125kr for at overfører penge til en anden bank? Fuldstændigt sindsygt - intet mindre. De faktiske omkostninger er måske 10-15 kr så straffen på 110-115kr for at tillade dig at gå ind i deres bank og bede om at sende penge til en anden bank (som jo i gamle dage var gratis eller meget tæt på) uden at være kunde er helt sikkert meget rimeligt.
Jeg må nok erkende at jeg personligt synes at bankernes groteske virksomhedsform er ved at have nået grænsen - hvis vi andre kørte med samme service så var kunderne jo flygtet, men det hjælper jo selvfølgelig lidt når man sidder i et beskyttet marked uden reel fri konkurrence og hvor en stor del af ens indtægter er skattefinansieret.
Ved at se på effekten af en rente stigning og de inflationshøje boligpriser samt alm. danskeres belåning i deres nye "friværi" (læs tom luft) forventer man at statens udgifter til rentefradrag (og dermed 1/3 af bankernes indtjening) stiger med over 10 milliarder om året de næste par år - Straight ud af statskassen.
Så jatak til en reel bankliberalisering (lad de udenlandske banker komme hertil så vi får ægte konkurrence) og ja tak til en fjernelse af rentefradraget - Så kan de konkurrere på lige vilkår med alle andre brancher også må de jo tilbyde deres kunder en bedre service.