Jeg har i en længere periode haft tanken om, om det ville kunne være muligt at opbygge en hjemmeside som er opbygget lidt ligesom Sims (naturligvis ikke lige så advanceret). På denne hjemmeside skulle alle som har en online butik kunne tilmelde sig, for et xxx månedligt beløb. Sælgere ville få en standard side (som er ens opbygget for alle derinde) hvor de ville kunne sætte billeder/tekst osv ind ligesom på en normal hjemmeside. Kunder ville så skulle tilmelde sig hjemmesiden, med alle oplysninger så det er muligt at købe varerne direkte gennem siden. Hvorfor skulle kunder gide at sidde og tilmelde sig og bruge så meget tid på det? Et eks. kunne være at når man købte derinde fik man nogle points (kunne være en procentdel af indkøbet) som man så frit kunne bruge til andre ting derinde. Dette skulle være en fordel for både sælger og kunde. Sælgers butik/varer bliver set (forhåbentlig mere end hvis folk bare googlede deres produkt), målet med kunden er at de finder det sjovt og spændende at komme ind på siden og "gå" og kigge på butikker. Ved ikke om jeg tydeligt nok får fortalt min idé her, men har i nogle idéer hører jeg meget gerne. Kan det her overhoved lade sig gøre, nu tænker jeg mest på det med det programmeret med at man skal kunne gå rundt på butiksgaden og se på butikkerne? (egentlig tænker jeg at det vel ikke fylder meget mere en de spil man lige kan gå ind på nettet og spille) Man skal vel bruge specielle programmer for at komme ind på siden (Java) eller så noget? Ser det meget tydeligt at der virkelig skal være fordele for kunderne på siden før man er interesseret i at komme ind på siden, og arbejder hele tiden med idéer som kan gøre det. Hvis dette lyder som en okay idé er jeg egenelig meget interesseret i en samarbejdspartner. Håber at høre fra jer :) Hilsen Niklas
|
Udført rigtigt kunne det være en god ide