Jeg har arbejdet med SEO i 4-5 måneder. Jeg kan basics, men mangler måske lidt på det strategiske. Her har jeg snust mig frem til at KEI nok er vejen frem til at optimere til keywords der både har en fornuftig mængde søgninger + ikke er umulige at få gode placeringer på. Jeg er så "heldig" at jeg kan optimere til hvad som helst. Zmags udvikler flashkataloger, bladrekataloger, epapers, online tilbudsaviser... ja, you name it. Især hvis det kommer til engelske keywords. Kært barn har mange navne, men ingen industristandard, hvilket gør markedsføring og SEO udfordrende. Jeg har forsøgt både at optimere snævert og opnåede gode placeringer på få keywords. Det gav ikke så meget ekstra trafik, så jeg prøvede herefter bredt ved at gå længere ned af "the long tail" og optimere til mindre populære søgeord, men til gengæld indfange flere af dem. Heller ikke det vilde rush. Så hvor vil I slå ned? Hvad vil en fornuftig KEI være med en Page Rank på 5 på de fleste optimerede undersider? Og er KEI overhovedet den rigtige indgangsvinkel, eller er jeg ved at stirre mig blind? /Joakim |
KEI (Keyword Effectiveness Index), er ikke noget jeg arbejder med, og det er faktisk sjældent at jeg støder på det ord.
Så derfor kan jeg heller ikke fortælle hvad en fornuftig KEI ville være, men i har sikkert noget statistik kørende, og ved at se på hvor mange af jeres besøgende der kommer fra søgemaskiner, og hvilke søgeord de har brugt kan man komme langt. Det er ihvertfald et godt sted at starte.
Det er min erfaring af longtail keywords er dem der giver bedst i sidste ende.