Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på større Rejse/Fly site... please

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Så er vi endelig kommet i luften med det seneste projekt jeg har arbejdet på.

www.flyclassic.dk

I den forbindelse har vi voldsomt brug for jeres skarpe tilbagemeldinger på 2 meget vigtige punkter.

1. Vores bookingflow.

Det er altafgørende for os at vores bookingflow spiller 100% og er brugervenligt og ligetil. I den forbindelse har vi brug for alt den feedback I kan komme med. Klik ind under "book din billet" og kom med feedback.

2. Design generelt

Hvorledes oplever I vores design, er det troværdigt og fungerer det i forhold til det I ville fovente som brugere.

Jeg håber virkeligt, at I vil benytte 5 min af jeres tid på at komme med lidt feedback på vores site... primært omkring vores bookingflow, som er det altafgørende for os.

På forhånd tak.

Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:44

Her er lidt feedback.

Først angående booking-flowet. Det ser ok ud, selvom jeg lige skal vænne mig til, at man kun skal vælge måned til ud- og hjemrejse. Efterfølgende kunne jeg godt se, at med de relativt få afgang til Malaga, vil det nok give falske forventninger, hvis man kunne vælge dag i det første vindue.

Og så lidt til selve siden:

Når jeg klikker ind på forsiden, kan jeg ikke umiddelbart på et splitsekund se, hvad Flyclassic er. Om det er en bonusklub, en bookingtjeneste eller et decideret flyselskab. Her kunne I måske med fordel bruge title-tagget, som pt. blot hedder "Forside - Flyclassic". Der kan kommunikeres meget mere gennem det tag.

Hvilket bringer mig videre til det næste punkt. I forhold til at blive fundet på Google, bør I starte med arbejde lidt med jeres title-tags. Klikker jeg ind på "fleksible billetter", bliver jeg mødt af en titel, der hedder "Hvilken værdi for dig?". Den siger ikke ret meget om, hvad der foregår på siden, og vil nok ikke få ret mange til klikke videre ind på jeres side, hvis de støder på overskriften i en Google-søgning. (Husk, at Title-tagget er det, der står med de største typer, når man søger på Google).

I samme genre bør I også sørge for at få skrevet unikke description-tags til alle sider. Som oftest vil denne beskrivelse blive vist i Google-søgninger, så der kan I lige så godt prøve at skrive målrettede beskrivelser, der kan trække kunder ind i butikken. 

Det var nogle få kommentarer herfra. Held og lykke med siden. 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:12

Hej Rasmus.

Tillykke med sitet.

Først og fremmest finder jeg jeres booking modul for rigtig godt at søge ud fra. Jeg er hamrende træt af de booking moduler, hvor jeg skal vælge afrejse-dag og hjem-rejse-dag, for derefter at blive gjort opmærksom på, at der ikke findes nogen rejser. Nå man så har prøvet sig frem 2-3 gange mere, så smutter man hurtigt videre.

Nu interesserer jeg mig meget for online kundeservice og digital dialog, hvorfor jeg bemærker, at i løbet af jeres kritiske booking-flow ikke giver den besøgende mulighed for at kontakte jer for hjælp. Hvis tvivlende besøgende har brug for hjælp, så skal de trykke på kontakt os - og dermed forlader de booking-siden.

Så jeg vil enten lade kontaktinformationerne være synlige igennem booking processen eller måske arbejde med mit nedenstående forslag.

En anden ting, som I såvidt jeg kan se ikke anvender, er at tracke antal henvendelser, som opstår i forbindelse med bookingen. Een ting er, at I kan identificere, hvor mange besøgende der falder fra i booking-trinene, men hvis I også måler på, hvor mange der rent faktisk forsøger at få hjælp til bookingen ved at kontakte jer, kan I bruge denne oplysning til proaktivt at indsamle information fra de potentielle kunder til at optimere jeres booking-proces.

En måde at gøre det på, kunne være at lave et kontakt-link, som registrerede klikket og hvor i booking-processen den besøgende befandt sig. Dette åbnede et vindue med telefon-support, e-mail support og måske live chat support.

Nu kender jeg ikke jeres telefonsystem, men ved e-mail eller live chat, ville i kunne identificere disse henvendelsers oprindelse og dermed indsamle first-hand erfaringer med jeres booking-flow, som I kan bruge til at optimere på.

Med live chat, vil det være muligt at anvende co-browsing, så I rent faktisk lærer den besøgende at gennemføre en booking frem for blot at gennemføre den for kunden over telefonen. En manuel booking koster penge ja - , men hvis kunden alligevel ikke får lært at booke online, så koster henvendelsen dobbelt.

USAirways brugte live chat og co-browsing til at introducere web-checking for deres besøgende og kunder. Det har formentlig kostet lidt til at starte med, men i stedet for at mange sprang fra, fik man i stedet muligheden for at "vise", hvorledes man laver et webcheck-in

Men et rigtig godt godt booking- modul.

Med hensyn til jeres forside, så vil jeg give Frank ret. Jeg troede, at det var en af de der Fly-søgemaskiner, som lover en masse billige billetter, men som aldrig er til at finde.

Så brug titel-tagget, men også visuelt på forsiden, hvor I måske i stedet for "I samarbejde med det SAS-ejede SpanAir" - kunne skrive noget i retning af FlyClassic dit nye flyselskab i samarbejde med SpanAir" (A´la i den retning )

Held og lykke med jeres nye site

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:35

Hej Rasmus,

jeg står lige og skal bruge en billet fra Malaga til Mallorca. Jeg vælger fra: Malaga. Jeg går videre og vælger til: Mallorca. Fint. Nej hov! Nu starter rejsen pludselig i København. Det er egentlig godt nok at I tager højde for at jeg ikke booker en rejse, der ikke udbydes, men nogle vil måske sætte pris på at blive gjort opmærksom på det. Alternativt, kunne I fjerne muligheden for at vælge en destination, der ikke flyves til fra det valgte afrejsested.

Derefter vælger jeg udrejse: Oktober 2008 og ved en fejl kommer jeg til at vælge Hjemrejse: August 2008. Det går faktisk fint og jeg bliver præsenteret for de forskellige ud- og hjemrejsemuligheder. Det kunne mulligvis være en fordel også her at tage højde for hvad, der kan lade sig gøre. Man er nødt til at rejse ud før man kan rejse hjem.

Hvis jeg vælger afrejse København - Mallorca Maj 2008, får jeg ingen afrejsemuligheder. Jeg går ud fra at det evt. kan skyldes at der ikke er ledige pladser. Men jeg bliver præsenteret for oversigten over både ud og hjemrejser, som om alt var i orden. Desværre. Jeg har ikke meget at bruge hjemrejsen til, hvis jeg ikke kommer afsted til at starte med. Jeg kan så heller ikke komme videre med min bestilling, hvilket er ok, men skal jeg i det hele taget kunne vælge Maj 2008, hvis alt er udsolgt? Også her kunne det være værd at overveje at oplyse om problemet inden jeg prøver at fortsætte.

Og, hvis det er ledige pladser der afgør hvilke afgange jeg kan vælge, så er kolonnen: 'Ledige pladser' vel overflødig? (Jeg har ikke prøvett alle tænkelige bookingkombinationer, men har kun set teksten 'Ledige pladser' i kolonnen af samme navn).

Håber du kan bruge det

Med venlig hilsen

t-gaard 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)