Jeg har et enkeltmandsfirma, som yder konsulentydelser. I øjeblikket køres firmaet som bibeskæftigelse, men jeg forventer inden alt for lang tid, at køre det som et fuldtidsjob. Jeg har indrettet kontor i huset, hvor jeg også afholder møder med kunderne. Resten af familien har mulighed for at komme ind på kontoret, når jeg ikke arbejder. Kunderne skal igennem huset for at få adgang til kontoret. Nu vil jeg gerne indrette et hjemmekontor, så jeg får mulighed for at fradrage el, vand, varme, ejendomsværdiskat osv. Enten benytter jeg et eksisterende værelse eller også vil jeg lave en tilbygning. Når jeg kigger rundt på nettet, så får jeg indtrykket af, at det næsten er umuligt, at overbevise Told og Skat om fradragsmulighederne. Findes der ikke en skabelon/vejledning, så jeg på forhånd ved præcis, hvordan kontoret skal konstrueres/indrettes for at leve op til fradragsreglerne. Kan man evt. bede om en sådan beskrivelse fra Told og Skat - jeg vil jo mene, at de har nogle retningslinier at støtte sig op af ? Eller skal man selv sidde og pløje juridiske afgørelser igennem.
|
Hej!
Et godt råd...sørg for, at der bliver egen indgang til kontoret, og indret kontoret udelukkende arbejdsrelateret.