Vi er nogle stykker som har startet en ny hjemmeside op sammen, som skal hjælpe til med at fremme kunsten i Danmark. Vi ønsker at få kunst væk fra de støvede museer og ud til folket. Kunsten er digital, dvs. bearbejdet på en computer på en eller anden måde, og bliver stemt ind af brugerne. De bedste vil derefter blive solgt i fysisk form som et print. Vi starter op med en stor konkurrence hvor man blandt andet kan vinde en chance for at blive udstilt på Kongens Nytorv i København.
Vi er meget interesseret i feedback på siden og på konceptet.
Hjemmesiden er: www.yayart.net
På forhånd tak!
Deltag i konkurrencen om årets bedste digitale kunstværk - online på www.yayart.net
Kom i finalen og se dit værk blive en del af en 14 dages udstilling med 24 værker på Kongens Nytorv i
København! Vind prisen som YayArtist’2008 og få en YayArt kunstnerkontakt!
Skynd dig! Konkurrencen løber kun indtil den 18. Maj 2008.
Designet ser ok ud, men jeg ville nok have prøvet at lave det lidt mere specielt. F.eks. en anden skrifttype, lidt mere stil og i det hele taget mere design og grafik. Den virker lidt for neutral og tom.
Menuen kunne f.eks. gøres mere spændende det samme med teksterne ude til højre.
Det er nok vigtigt at siden er lidt neutral for at den ikke tager opmærksomheden fra billederne, men jeg synes godt i kan give det lidt mere power :)
Tak for dit svar. Vi har også hørt fra andre sider at den er måske lidt kedelig af en kunstside at være, vi arbejder på den løbende så der skulle snart komme ændringer som gør den lidt mere spændende :-)
Vi regner først og fremmest at markedsføre os online. Specielt med viral markedsføring. Når konkurrences er ovre og butikken åbner har vi nogle ideer til hvordan vi får brugere som ikke er kunstnere til at blive mere involdverert i siden. Det er ikke så meget jeg kan snakke om nu, men hold øge med siden. 22 dage igen :-)
Det varierer meget. Nogle dage får vi mange, andre dage ikke så mange. Indtil videre er der i snit flere nye per dag. Vi håber og regner stærkt med at der kommer flere efterhånden som flere får nys om siden. Så spreds budskabet! Vi har kontaktet mange skoler, men det tager nok lidt tid før budskabet kommer ud til eleverne og de får taget sig sammen til at indsende noget .