Hej, Nu har jeg længe tænkt over, hvordan det kan betale sig at investerer sine penge i udlejningsejendomme, mange af dem har jo ikke et afkast på mere end 3-4 procent... Så kan det da bedre betale sig at sætte pengene ind på sin alm bankkonto, der giver 5% i øjeblikket... Nu hvor jeg så har fat i emnet og håber der er nogle der kender til dette område, ville det så kunne betale sig at låne til en investeringejendom og så tjene på den, den vej rundt... Eller skal man være multimillionær og stå med alle pengene i hånden ? Nu har jeg ikke 50 millioner stående på kontoen og jeg har da også masser af andet at bruge min kapital på, men det er nu noget jeg ofte tænker på, så det ville der være rart, hvis jeg kunne få kastet noget lys over denne branche :D
De bedste hilsner Christian |
Hej Chrisitan.
Jeg beskæftiger mig med emnet til daglig.
For det første, skal du som udgangspunkt holde dig langt væk fra investeringer (især i den størrelsesorden), hvis du er det mindste usikker på, hvordan det fungerer, og det er der meget, der tyder på, at du er lige for øjeblikket...
Dernæst skal du huske, at oveni den forrentning de pågældende udlejningsejendomme udbydes til, skal der tillægges det potentiele en eventuel køber kan se i ejendommen. Måske kan der indrettes lejligheder på tørreloftet osv., hvilket kan bidrage til en højere forrentning. Endvidere kan det i visse perioder godt betale sig at købe en ejendom med en dårlig forrentning, hvis man tror på, at markedet udvikler sig positivt. Dermed får man mulighed for også at tjene på ejendomsværdien, som ikke skal stige mange procent, før det bliver 'en god handel'. Jeg vil dog på det kraftigste fraråde dig at købe ejendomme, hvor du er afhængig af værdistigninger, før du kan gå break even.
Håber det løftede sløret en smule... ellers er der masser af litteratur om emnet!