Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guleplader vs hvideplader bil...

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Syndes det er lidt tyndt, ikke let forstået sat op regnstykket Indifferent  er der virkelige ikke en gut der kan lave det let overskueliget :-)

Kunne ikke finde det regneark på siden der ...

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:17

@ meJensen

PT. har jeg ikke i sinde at invester i noget andet end det jeg gang i, og det er egen tøj mærke, med henblik på salg til DK/EU butikker, og det er en dyr affære, man ligger inde/ude med mange penge, Men det går sin stille og rolige gang frem af, nye arbejdes / tænke gang  skal udøves...

Sidste års gode deal, var produktion af 2500 basketballs med egen logo/model m.m.  produktionpris 30kr incl fragt, ud 140kr.  Men de 2500 stk. skulle gerne blive til mange fler (dog ikke basketballs, men tøj)

Henblik på fremtiden, er at flytte til udlandet, med beder skatte kår, så jeg bliver konkurrencedygtige til max punktet, med tøjmærket, men der går sku nok 5-6år

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:35

Betho:

Hvis du køber en bil på gule plader, privat, vil du typisk kunne få reduceret i den årlige privatbenyttelses afgift (misundelsesafgift). Yderligere, hvis bilen er registreret første gabg før april 2007, vil misundelsesafgiften for en bil på under 2 tons, være på ca. 900 kr. årligt. Hvis den er registreret første gang efter, hedder det vist 5.000 kr. om året. Det er disse beløb du kan få halvveret.

Oven i det, kan din virksomhed betale 3,47 kr. pr. kørt kilometer.

Men det er sådan set det vi har dækket, i de forgående indlæg. :)

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5

En oversigt over den samlede årlige udgift for forskellige bilklassers privatbenyttelsesafgift og vægtafgift.

Det vil han ikke kunne få i den konkrete situation da bilen i overvejende grad skal anvendes privat. Det skal også præciseres at virksomheden altid kan udbetale 3,47 kr. pr. km. (< 20.000 km.) når en  privat ejet bil anvendes i virksomheden, uanset om den er på gule eller hvide plader.

Hvad regneark angår så er det vanskeligt at lave et regneark som er nemt overskueligt og som samtidig skal dække forskellige kørselssituationer, kørselsbehov og driftsudgifter. Det man kan gøre er at man selv sætter tallene op i to sider af et regneark, evt. m/inspiration fra de her anviste modeller. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)