Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UK limited - slippe for dansk skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino! :o)

Jeg har nogen spørgsmål om det at lave et UK limited.

Jeg driver min virksomhed her fra Danmark og udelukkende online.

Jeg fik fortalt af en ven af man kunne oprette et UK limited og så slippe for at betale dansk skat og istedet kun betale engelsk skat.

Jeg har ikke kunne finde noget der bakkede op om denne påstand, udover at man så skulle bo i England (imens man havde et UK limited).

Efter dette fandt jeg flere steder på nettet hvor de udover at tilbyde et UK limited også tilbød "virtual offices" med bemanding. Tænkte så på om man på den måde, med et kontor i england (virtual office, der er bemandet), kunne komme til at slippe for at betale dansk skat og kun betale engelsk skat selvom at jeg reelt driver virksomheden hjemme fra danmark? Og om det er det lovligt eller er ulovligt?

Vil rigtig gerne høre fra nogen, der har forstand på "virtual offices" med bemanding og som ved om det på den måde kan lade sig gøre kun at betale engelsk skat - lovligt?

Ser frem til at høre fra jer og få dette emne belyst og afklaret :o)

Mvh.

Klaus Hundal

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget til hinder for at du stifter et engelsk selskab og indsætter en engelsk ledelse hvorved selskabet er hjemmehørende i udlandet. Men det ændrer ikke ved at det vederlag og udbytte du tager ud skal beskattes hvor du bor i Danmark. Det ændrer heller ikke ved at den avance du senere måtte kunne få ved et salg af selskabet skal beskattes i Danmark.

Herudover må du påregne ekstraudgifter til administration m.v. Bl.a. svarer du jo også engelsk udbytteskat og skal dermed begære lempelse i din danske selvangivelse. 

Hvis du nu siger: Hvad har jeg så opnået ? - Så har du forstået det.   '

Det er muligt at "de folk" som udbyder disse løsninger har en anden opfattelse. Så ville jeg lige sikre mig at de har en rådgiverforsikring, at den dækker sådanne siutationer, og at de ikke i deres "rådgivning" tager nogle former for forbehold Eks. "vi kan ikke udtale os om beskatningsforholdene i bopælslandet" o.l.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)