Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kørselsfradrag som studerende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Se som studerende kan jeg ikke få fradrag for mit kørsel i bil. Derimod kan jeg få meget billig togtransport.

Problemet er bare, at skolen ligger 112 km fra mit hjem og jeg kører dagligt frem og tilbage. Det er dyrt og tager mig en time hver vej, men skulle jeg tage toget ville det tage 2,5 time hver vej.....ja det er det ikke værd.

Mit spørgsmål er om jeg kan få fradrag på et job der ikke er mit hoved erhverv? Lad os sige jeg arbejder 10 timer hver uge over 3 dage....vil jeg de 3 dage kunne få fradrag for at køre frem og tilbage? Altså hvis jobbet ligger i samme by som skolen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:35

I fordums tid fik jeg transportfradrag i netop en tilsvarende situation. Men da det er mere end 10 år siden, tør jeg ikke sige, om reglerne er ændret.

Faktisk er jeg ikke engang helt sikker på, at det fulgte reglerne dengang, men min lokale skatteforvaltning rettede i hvert fald fluks mit fradrag, da jeg spurgte, om jeg kunne få transportfradrag i min situation.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:39

Det ved jeg min kæreste gør...

Og jeg har også tænkt mig at trække kørselsfradrag i år for mit studiejob jeg har pt...

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:20

Jeg vil sagtens mene, at du kan trække det fra som befordring. Det har jeg ihvertfald selv gjort i sin tid, da jeg fx mødte på arbejde kl. 12 efter en forelæsning. Uanset hvad, så skal du jo bare kunne dokumentere, at du har arbejdet det påglædende sted, de pågældende dage du ønsker befordring for. Så umiddelbart ser jeg ikke noget problem Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:32

Hej Alle

Tusind tak for hjælpen, det ville ihvertfald gør tingene noget lettere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)