Jeg har nyetableret virksomhed. Reg. dato 14.12 2007. Mine spørgsmål handler om skat for 2007: Jeg har købt driftsmidler (printer, kameraobjektiv, papir, blæk osv osv) i 2007 og har modsvaret moms for dette i sidste kvartal. Det er ok. Men hvad med fradrag for indkøbet? Kan jeg sætte disse udgifter som underskud i årsopgørelsen for 2007? Jeg har talt med SKAT og de siger at da jeg ingen indtjening havde i 2007 (og først er begyndt at tjene penge i 2008), så kan jeg først få fradraget i 2008. Hvad med de ting jeg købte i efteråret 2007, som var købt til virksomheden, som endnu ikke var registreret? Jeg har også en privat computer og kamera jeg gerne vil indføre i virksomheden, købt i 2006, som har en værdi under de 11.000 på nuværende tidspunkt. Hvordan gør jeg det? Jeg håber der lige er én der kan give mig et hurtigt råd, da jeg nødigt vil trække fra og så skal betale tilbage igen. mvh Charlotte |
Hej
Jeg kan ikke lige se, hvorfor du ikke skulle kunne trække disse ting fra skattemæssigt.
Printer: Debet f.eks. småanskaffelser/kredit mellemregning(under egenkapitalen)!