Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbedringer og forenklinger i administrationen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg startede i går en tråd om de største problemer - forhindringer - for iværksættere, fordi jeg skulle have en ide bekræftet. Men det fik jeg ikke. I stedet fik jeg en inspirerende debat, hvor det viser sig, at kultur og opdragelse bliver opfattet som en hindring for iværksætteriet. Blandt andre emner.  Det er meget, meget interessant.  Men til den pressemeddelelse, som jeg stadig sidder og roder med, har jeg besluttet i stedet at vende tilbage til udgangspunktet og tale fra min egen synsvinkel.

Det betyder så, at jeg gerne vil give Skatteministeren og Erhvervsministeren nogle gode råd, så dem skriver jeg til i næste uge. Og så kan jeg nemlig bruge de samme gode råd i pressemeddelelsen. Hvad synes I?
  • Indfør faste satser for privat anvendelse af telefon, aviser og internet. Ligesom der er for lønmodtagere, der har ”fri telefon”.
  • Indfør fast fradrag for kontor i hjemmet. Lad os slippe for endeløse diskussioner om, hvorvidt et rum kan benyttes til andet end erhverv. Giv måske 12.000-24.000 årligt i fradrag i virksomhedens overskud til de, der holder omkostningerne nede ved at arbejde hjemmefra.
  • Lær SKAT at tale dansk: Lær SKAT at skrive venlige erindringer med tilbud om hjælp i stedet for uforståelige kontoudtog og tilfældige ”Foreløbige fastsættelser” til de nye arbejdsgivere.
  • Gør det nemmere at have ansatte: Skriv lønsystemet om, og indarbejd AER, AES, ATP-fib og alle de andre løse udgifter i det automatiske skattetræk.

Mange hilsner

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)