Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms problem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, skriver i håb om hjælp :P

Jeg har købt et parti varer over QXL, som jeg så vil sælge gennem min nystartede engrosvirksomhed.

Da jeg har købt varen på QXL har jeg vel betalt "salgsmoms" af varen.

Lad os sige jeg har købt en vare inkl fragt og det hele, så jeg kommer af med 6,- pr stk. den pris skal jeg så tage momsen ud af? har jeg ret?

Så det bliver 4,80 den reelle pris på varen er. Bruger FinansCE, Account4U, som faktureringsprogram. og der udregner den selv momsen mv.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:36

Du har betalt salgsmoms for varen, hvis sælgeren er momsregistreret og han opkræver salgsmoms. Hvis ikke, har du ikke betalt moms for varen og kan derfor ikke få refunderet momsen. Det er ligemeget hvor du har købt varen.

Hilsen Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:36

Står der noget om moms på din faktura fra sælgeren på qxl?

Hvis ikke, så har der ikke været moms på den vare du har købt, og du kan derfor ikke løfte købsmomsen af.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 12:51

Det er ikke så meget om man kan trække det fra eller ej, men mere hvordan det skal registreres, lad os sige jeg har betalt momsen... er det legalt nok ikke at oplyse man har betalt for fragt, men istedet lægge hele udgiften for varen sammen og dividere med antal styk så man har det "man reelt" har givet for varen?. forstå mig ret.

Jeg giver 6,- pr vare.

Derudover skal jeg give 40 kr i fragt

jeg køber 100 stk.

Så skal jeg ialt af med 640 kr. og det dividere jeg med antal styk så jeg har en Indkøbspris på 6,40 kr ? ... Er dette lovligt?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:00

Jeg er nok ikke helt med på, hvad du mener. Du må opkræve den pris for dine varer, du selv vælger - om det er 6,40 kr. stk. eller 153,65 kr. pr. stk.

Hvis du køber varer for 600 kr. og har fragt for 40,- (fragt af varer er momsbelagt), så det er 30 kr. så lægger du jo din egen avance m.m. oveni så har du en salgspris excl. moms. (det kan eksempelvis være 600 + 30 + 370 = 1000 fordelt på 100 enheder = 10 kr. pr. enhed + moms 2,50 = 12,50 i salgspris. Momsen regulerer du naturligvis kun på, hvis du er momsregistreret. Det skal du være, hvis du har en omsætning større end 50.000 om året.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)