Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumenter for Importere af vare fra kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at bestille en container med kinesisk antikmøbler, men er bare i tvivl om hvilke dokumenter skal jeg have når vare er kommet til Danmark når jeg skal have det fortoldet?

Er det godt nok at have Faktura, Fragtbrev og Oprindelsesdokumentation. Er der noget andet dokumentation?

Faktura betyder det hvor meget jeg har betalt for varer?

Fragtbrev betyder det bill of lading og direct or with transhipment?

Hvad betyder EF-enhedsdokument? 

På forhand tak!!!

Dawei Jensen

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:16

EF enhedsdokument er vist noget der skal udfyldes for at lukke varerne ind i Danmark. POSTDK kan vist ordne det ved mindre ordrer, men ellers tror jeg det ville være smart at få en slags shipping firma til at udfylde det for dig.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 15:20

Xian sheng Jensen, Ni hao.

Ru guo ni yong danmaide shipper, na ta hui gei ni de wen ti hui da.

Wo jia gongsi chang chang young Primecargo, ta men de fu wu zhen hao.

-Ma Xiao Long 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 12. Apr 08
Skrevet kl. 15:58

Ni hao, wo bu shi nan de. ni zenme zhidao wo shi zhongguo ren? Du taler meget godt kinesisk. det må jeg sige.

Changchang young shi ni men de gongsi ma? gongsi shizai danmai ma?

Tilmeldt 12. Apr 08
Skrevet kl. 16:17

Tak for svar.

Jeg modtog et brev fra Skat. Der står :

Når varerne er kommet til Danmark, skal de fortoldes. Det betyder, at du skal udfylde et såkaldt EF-enhedsdokument og sende dokumentet og en kopi af faktura, fragtbrev og evt. oprindelsesdokumentation mv. til et skattecenter:

Jeg vil bare gerne vide hvilke dokumenter der kan være udover en kopi af faktura, fragbrev og evt. oprindelsesdokumentation? Fordi der står ``Med videre``  lige efter evt. oprindelsesdokumentation.

Fra København og Holbæk
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43

Er der nogen der har lavet en detaljeret gennemgang af det her problem? Det ville være superrart, men jeg kan ikke lige finde nogen. Jeg står også selv for at skulle hente nogen ting hjem fra 中国, og jeg synes eddermame det er noget af en jungle med alt det papirhalløj

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:42

Hej soeren,

Snak med en speditoer og faa en pris paa levering fotoldet und alles i dk, det kan ikke svare sig at boevle med det selv.. Hvad henter du hjem fra kina?

Hilsen Martin i Ningbo.  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 12. Apr 08
Skrevet kl. 15:53

Prøv at snakke med www.primecargo.dk, det har afdeling i shanghai. Jeg har talt med dem før, de er meget professionelle!

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:20

Det er nu ikke så slemt, men det kommer an på hvad du skal sende. Regn med at skulle stille med LIDT flere dokumenter hvis det handler om fødevarer eller legetøj til små børn. Der er jo visse ting der skal være godkendt for at må sælges i EU.

Antikke møbler ved jeg ikke lige, jeg ville nok først være sikker på at de rent faktisk var antikke. Jeg ser godt nok mange nye møbler i Kina der ser gamle ud, det er jo meningen. Men jeg ville nok undersøge hvilken slags lak de er malet med, hvis altså de ikke rent faktisk er oldgamle. Visse typer træ må ikke sendes til/fra østen. Kina startede det som en handelshindring, nu har Europa så fulgt trop. Paller og træ i en container skal være enten gasset eller varmebehandlet, derfor er rigtig mange gået over til pap eller plastiv paller.

Din faktira får du jo fra sælgeren, der står hvor meget du har betalt for varene, typisk FOB. Så får du "Bill of loading" fra fragtfirmaet når du har betalt for fragten, det dokument skal du også bruge for at få udleveret varene, med mindre den samme speditør leverer helt til døren. EU-dokumentet er så nok for de tilfælde hvor der skal forskellige godkendelser til, der skal du udspecificere hvilke godkendelser der er på dine varer, hvis det er nødvendigt. Undersøg evt. hos plantestyrelsen om der er særlige ting du skal være opmærksom på, hvis det er en særlig eksotisk træsort.

Jeg har forresten en  nabo her i Kina, der sælger møbler i den lidt dyrere ende. Et bord koster omkring 2,2 Mill Kroner, men det er også noget MEGET specielt træ.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)