Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu gider jeg ikke mere !

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Peter. Hvad Amino vil gøre eller ikke vil gøre, syntes jeg vi bør lade være op til Amino at afgøre, ligesom at vi jo selv er herre over om, og i hvilket omfang, vi vil bruge og bidrage på Amino. Jeg mener heller ikke at Amino lægger navn til noget, da man ikke kan tages til indtægt for de indlæg som bringes på Amino. Når det så er sagt er det jo tilladt som bruger at have en holdning til Amino og gøre opmærksom på den overfor  Amino. Jeg mener bare ikke at den skal komme fra "de sagkyndige" og særligt ikke fra os to, men fra mere neutral zone, i form af brugerne som efterspørger råd m.v.  

PS: For mig handler det udover tid, ressourceanvendelse m.v. også om at jeg har meget svært ved at bevare en sober og saglig tone i de omtalte situationer hvor tingene bliver personrelaterede, agressive og hvor iman oplever at saglige indlæg/argumenter bliver fejet af bordet med nye påstande og tvivlsomme facts. Min natur forbyder mig at pakke tingene ind i vat fremfor at tale lige ud af posen og kalde en spade for en spade. På den anden side kan det også være medvirkende til at nogle måske vil stille spørgsmålstegn ved ens faglighed og saglighed som rådgiver, hvis de ikke har kendskab til de forhold der ligger bag. Et eller andet sted irriterer det mig at man skal bringe sig selv i sådan et dilemma. Så hellere sige: Forget it.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 02:08

Jeg har fulgt med på sidelinien i disse tråde og tager hatten af for dem, der har taget "kampen" op mod udvandningen af dette forum i form af indlæg uden hold virkeligheden.

Men efterhånden som Amino er blevet populært, er antallet af fusker, get-rich-in-a-minute og vanvittige MLM indlæg indløbet i en sådan grad at det mere eller mindre er tæt på at ødelægge ideen bag dette ellers glimrende forum.

For mange var det, at det var en af danmarks mest kendte iværksættere, der stod bag - og oven i købet var til stede - det der trak og gjorde stedet populært. Men hvis ejerens synlighed er omvendt proportional med stedets popularitet, så er der kun en vej...

Og hvis dette forum udvikler sig til at blive et sted, hvor man kan bede om at få udviklet en YouTube klon til 1000,- eller finde tilbud om, at blive blandt de første 100, der får muligheden for at røvrende de næste 10.000 - så finder iværksættere snart andre steder at finde sammen.

Der er efterhånden alt for mange tråde, der skulle have være dræbt efter to indlæg for, at det ikke skal udvikle sig til blot endnu et forum, der en gang havde et formål.

Endnu et bevis på, at "autonomitet" ikke rigtig virker...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:01

Ja, den slags er uden for pædagogisk rækkevidde, så det er skønne, spildte kræfter.

Men der vil altid være nogle lykkeriddere, som prøver at finde fiduser uden om de traditionelle kanaler. Som regel er det folk der dels mangler almindelig moral, dels ikke er dygtige nok til at drive en reel forretning.

De skal selvfølgelig ignoreres, men de "naive" og uerfarne iværksættere, der søger råd her på siderne må ikke lades i stikken.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:09

Kære Bent og Peter

Først og fremmest tak for jeres utallige glirmende indlæg, de har hjulpet tonsvis af iværksættere og det er jeg jer meget taknemmelig for!
Amino er blevet et stort forum og det er det bl.a. fordi folk som regel er meget hjælpsomme og fordi rammerne er meget frie.
De frie rammer gør, at selv travle erhvervsfolk gider at bruge tid på at besvare indlæg, bl.a. fordi det er muligt at sige sin mening og samtidig have muligheden for at reklamere for sine aktiviteter.
Der har igennem de 3 år Amino har eksisteret været mange dubiøse personer på besøg. Men fælles for dem alle er, at de med tiden er kørt trætte og er forsvundet igen. Dertil står deres indlæg og de kommentarer tilbage til skræk og advarsel, lige som de gør her. Søger man på Google efter "smba", så kommer der en god debattråd fra Amino op som link nummer 3. Hvis vi fjerne den slags indlæg, så står står kun diverse udbyderes sider tilbage umodsagte. Derfor finder jeg det langt bedre at diskussionerne får lov til at køre, da de vil åbne for at alle der ved noget om sagen kan komme til orde. Der kan være nogle iværksættere der bliver narret, men jeg tror personligt at langt flere bliver advaret.

Så igen tak for jeres store hjælp, den værdsætter jeg meget og hvis i falder over indlæg der er direkte ulovlige, så anmeld dem og så vil jeg fluks kigge på dem.

Kan i have en god weekend.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Jeg stod selv en dag og fik anbefalet et SMBA her på Amino. Og det lød også godt og flot.
Havde det ikke været for de indlæg jeg fandt af jer to, var jeg sikkert hoppet blindt på vognen. Så det skal i have tak for.
Hårdt eller ej. Energikrævende eller ikke. Så har det i hvert fald ikke været spildt for mange af os andre.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:36

Det er jo så et spørgsmål om det er et mål i sig selv at tiltrække SMBA diskussionen i forhold til Google. Mange søger jo ikke til Amino med det formål at få viden om SMBA. Det er noget de støder på her. Jeg kan jo se det ude i den virkelige verden. Hvis der var så meget fokus på SMBA-selskaberne som man kunne foranlediges til at tro her, så ville det have affødt en hel række henvendelser/spørgsmål fra mine kunder (revisorerne) og jeg har faktisk kun fået en indenfor de sidste 2 år.

Når det så er sagt så finder jeg ikke ikke SMBA diskussionen og SMBA tankegangen uinteressant set i et skattemæssigt og virksomhedsmæssigt perspektiv. Jeg mener bare ikke at det her og nu er sagen for nystartede iværksættere, for hvem nogle mere grundlæggende ting, såsom bogføring, og opbygning af et regnskabssystem (og hele den drifts- og udviklingsmæssige side af virksomheden), må være mere presserende.

Vi er enige om at der har været en tendens til at de "dubiøse personer" hurtigt forsvinder igen, når de har markeret sig i en periode. Forskellen over til det konkrete tilfælde er bare, at pågældende her spammer stort set samtlige tråde han kan komme til. 

Jeg har kun flygtigt skimmet "vores vens" aktiviteter på Amino her i dag, men allerede nu mener jeg at kunne se en effekt af min - og Peters - boycot.  Han quoter brudstykker af gamle indlæg fra såvel mig og andre. Endda flere gange i samme tråd lige efter hinanden. Ingen har reageret og nu er han så begyndt at lave tomme svar på egne indlæg. Man kunne have en forventning om at han hurtigt trækker følehornene til sig, når/hvis han konstaterer at der ikke er nogle som gider at tage diskussionen op, og det har jeg bestemt ikke noget problem med. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:34

Skattekonsulenterne:

Det er jo så et spørgsmål om det er et mål i sig selv at tiltrække SMBA diskussionen i forhold til Google. Mange søger jo ikke til Amino med det formål at få viden om SMBA. Det er noget de støder på her. Jeg kan jo se det ude i den virkelige verden. Hvis der var så meget fokus på SMBA-selskaberne som man kunne foranlediges til at tro her, så ville det have affødt en hel række henvendelser/spørgsmål fra mine kunder (revisorerne) og jeg har faktisk kun fået en indenfor de sidste 2 år.

Når det så er sagt så finder jeg ikke ikke SMBA diskussionen og SMBA tankegangen uinteressant set i et skattemæssigt og virksomhedsmæssigt perspektiv. Jeg mener bare ikke at det her og nu er sagen for nystartede iværksættere, for hvem nogle mere grundlæggende ting, såsom bogføring, og opbygning af et regnskabssystem (og hele den drifts- og udviklingsmæssige side af virksomheden), må være mere presserende.

Vi er enige om at der har været en tendens til at de "dubiøse personer" hurtigt forsvinder igen, når de har markeret sig i en periode. Forskellen over til det konkrete tilfælde er bare, at pågældende her spammer stort set samtlige tråde han kan komme til. 

Jeg har kun flygtigt skimmet "vores vens" aktiviteter på Amino her i dag, men allerede nu mener jeg at kunne se en effekt af min - og Peters - boycot.  Han quoter brudstykker af gamle indlæg fra såvel mig og andre. Endda flere gange i samme tråd lige efter hinanden. Ingen har reageret og nu er han så begyndt at lave tomme svar på egne indlæg. Man kunne have en forventning om at han hurtigt trækker følehornene til sig, når/hvis han konstaterer at der ikke er nogle som gider at tage diskussionen op, og det har jeg bestemt ikke noget problem med. 

Hej Bent

Nu var det heller ikke målet at tiltrække "SMBA iværksættere". Men i og "SMBA sælgerne" er aktive her, så er de sikkert også aktive med Google Adwords kampagner og anden marketing. De iværksættere der ser disse annoncer, vil så, via Google, finde jeres debatter på Amino og der kunne skabe sig et nuanceret billede af det at starte et SMBA selvskab.
Så se ikke kun jeres aktivitet på Amino som hjælp til Amino's brugere, men til hjælp for alle iværksættere de næste mange år.
For en god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg ikke aner noget som helst om SMBA, så det er i et mere generelt billede jeg snakker.

Dbh Martin

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)