Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står foran at skulle registrere mit første firma ;o)

Det er baseret på journalistiske ydelser til en række virksomheder. Foreløbig vil der kun være mig selv ansat + en ungarbejder på ca 7-8 timer i ugen.

Nu til spørgsmålet: Hvilken virksomhedsform vil være den bedste? I/S er vel ikke relevant når det kun er mig om virksomheden, hvorfor enkeltmandsvirksomhed vel er det oplagte?

Jeg fakturerer selvfølgelig mine kunder, og skal så udbetale løn til mig selv. Skal jeg i forbindelse med registreringen opgive noget til Skat omkring mine personlige forhold?

Håber nogle kan hjælpe - på forhånd mange tak!

Mvh

Valmorel
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:51
Dato: 3/21/2006 5:50:21 PM Forfatter:Valmorel

Skal jeg i forbindelse med registreringen opgive noget til Skat omkring mine personlige forhold?

Få fat i én af revisorgutterne - de har styr på det dér. Du vil blive bedt om at forskudsregistrere dig. Her skal du passe på med optimismen, da du jo kommer til at forudbetale skat i hendhold til dine forventede indtægter. Det kan hurtigt blive et dyrt lån til staten, hvis forretningen går mindre godt end forventet.

Velkommen på banen. Her er plads til mange endnu.

mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:05
Enkeltmandsfirma er det letteste, hurtigste og billigste at starte. Der er andre fordele ved et ApS, blandt andet en begrænsning af dit ansvar. Hvis du synes, det er relevant, bør du tale med en revisor.

Du kan se, hvilke oplysninger, SKAT skal bruge på den nye startblanket - tidligere  registreringsblanket:

og en lille samling af andre relevante links og materiale for begyndere i virksomhedsdrift på
http://www.franciskaner.dk/about/iværksætterord/iværksætterords-bilag-og-henvisninger/

Mange hilsner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)