Hej, Jeg står foran at skulle registrere mit første firma ;o)
Det er baseret på journalistiske ydelser til en række virksomheder. Foreløbig vil der kun være mig selv ansat + en ungarbejder på ca 7-8 timer i ugen.
Nu til spørgsmålet: Hvilken virksomhedsform vil være den bedste? I/S er vel ikke relevant når det kun er mig om virksomheden, hvorfor enkeltmandsvirksomhed vel er det oplagte?
Jeg fakturerer selvfølgelig mine kunder, og skal så udbetale løn til mig selv. Skal jeg i forbindelse med registreringen opgive noget til Skat omkring mine personlige forhold?
Håber nogle kan hjælpe - på forhånd mange tak!
Mvh
Valmorel |
Dato: 3/21/2006 5:50:21 PM Forfatter:ValmorelSkal jeg i forbindelse med registreringen opgive noget til Skat omkring mine personlige forhold?
Få fat i én af revisorgutterne - de har styr på det dér. Du vil blive bedt om at forskudsregistrere dig. Her skal du passe på med optimismen, da du jo kommer til at forudbetale skat i hendhold til dine forventede indtægter. Det kan hurtigt blive et dyrt lån til staten, hvis forretningen går mindre godt end forventet.Velkommen på banen. Her er plads til mange endnu.mvh Hans