Hej Alle, Har en enkeltmandsvirksomhed som jeg har drevet i ca. 1 1/2 år. Jeg overvejer nu at lave det til et Aps. Der er den indlysende årsag ifht. hæftelse, og min revisor er sat til at regne på om det kan betale sig rent skattemæssigt. Men ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvilke praktiske forskelle der ligger i det? Jeg er selvfølgelig godt klar over de 125.000 som heller ikke er et problem. Jeg tænker mere på udbetaling af løn, indsendelse af regnskaber osv. Skal man regne med større revisor regninger hvis man har et APS? Lønudbetalingen skal jo køres anderledes, da der i et Aps, skal betales AM-bidrag og skat med det samme. Hvordan gør man det? Har hørt om noget "let-løn" eller lign som skulle være nemt at bruge? Det jeg generelt er nervøs for er at det vil vælte ind med ekstra administrativt arbejde i et aps? Så hvad skal man som ejer gøre i et Aps som man ikke skal i en enkeltmandsvirksomhed? Skal til slut sige at jeg er ene mand på pinden, ingen medarbejdere eller lign. |
Hej!
Der skal indsendes årsrapporter til EogS. Ikke nødvendigvis revisionspligt, kommer an på bestemte talgrænser.
Ja...det vil være noget dyrere, idet årsregnskabsloven mv. skal overholdes.
Ja...der er en del mere papirarbejde i forbindelse med ApS!
Løn...prøv at kigge på www.danlon.dk som et et godt lønsystem. Mit råd..drop let-løn.