Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneforhandler!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg leder efter lidt info om hvordan det fungerer når man skal være forhandler af et bestemt mærke i landet.

Forskellige tøjmærker ligger som produceres i f.eks. USA el. Italien har ofte nogle 'kontakter' rundt omkring i de forskellige lande som formidler salget af varen i disse lande. Hedder disse kontakter/forhandlere for generalimportører eller hvad kaldes de? Er det som regel ikke sådan at det kun er denne kontakt der har rettighederne til at sælge mærket i landet (kan selvf. omgåes med parallelimport) ?

Hvordan bliver man dette?? Selvf. kontakte firmaet som producerer mærket.. men er der ikke nogen der har prøvet dette og kan komme med nogle tips og tricks til hvordan man opnår en sådan kontrakt? Der er sikkert en masse krav fra virksomheden der producerer varerne der skal opfyldes..

Mvh 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:56

Som jeg forstår lovgivningen i EU skal du så have eneforhandlingen i hele EU. Ellers kan enhver købe den samme are i et EU land og sælge den der hvor du har eneret. Big Smile

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:51

.. alle kan altid købe samme vare i EU. Men det jeg gerne vil lære lidt mere om, er hvordan man fra kontakter denne virksomhed og bliver DERES eneste forhandler i f.eks. DK. Selvom jeg bliver deres eneste forhandler (generalimportør?!) vil folk stadig kunne parallelimportere og sælge varerne helt lovligt..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:02

Det er jo bare at kontakte dem og fortælle hvad du konkret kan tilbyde deres forretning. Det burde være en win-win situation, hvor du ikke som sådan skal sælge noget, bare klarlægge mulighederne for jer begge.

Det er også en mulighed at tage fat i en eksisterende distributør i EU, som ikke har fat i det danske marked og præsentere dig der.

Og hvordan? Det afhænger jo lidt af situationen, så det er svært at give en opskrift på.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)