Hej Amino. Har et spørgsmål vedr. reg. af enkeltmandsvirksomhed i DK (som privat bosat i Sverige). Jeg har i dag snakket med Erhvervs og Selskabsstyrelsen, vedr. min startblanket som jeg sendte ind i sidste uge. Jeg har i denne fobindelse "hyret" virtuelt kontor på Sluseholmen og sat denne adresse på blanketten, som DK driftsadresse / firmaadresse. Da jeg i dag snakkede med Erhvervs og Selskabsstyrelsen, bad de om mim private adresse i Sverige - og snakkede noget om at firmaet blev oprettet som "anden udenlandsk vrksomhed" eller noget der lød derhenaf. Er dette "normalt" når man er udlands dansker ? Hvad betyder evt. oprettelse som ovennævnt ? Er E og S helt ude i skoven vedr. CVR oprettelsen ? Grunden til jeg spørger er, at jeg tidligere har ringet og spurgt hvilke blanketter jeg skulle udfylde. I den forbindelse blev jeg, ud over startblanketten, bedt om at udfylde en blanket vedr. "repræsentant i DK" - hvilket damen ved E og S i dag også sagde jeg ikke skulle, da jeg har et DK CPR nummer. Kan nogen hjælpe mig på vej i denne jungle ? På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen IT architect. |
Bosat i Sverige og opstart a enkeltmandsvirksomhed i DK.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)