Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal annoncepriserne være?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er et nystartet online scrapbooking "magasin". Vi gav annoncørerne der allerede er på siden et godt tilbud og de er nu interesserede i at reklamere videre. Spørgsmålet er nu, hvad skal det koste at reklamere på vores side. Vi har topbanner muligheder på de 5 mest læste sider, den kører i bannerrotation og så er der muligheden for en statisk side annonce. Vi har pay-per-click mulighed og annoncørene kan også vælge eller alm. visninger.

Vi har haft en ualmindelig overvældende start, vi åbnede 1. april.

Hvad siger i? Hvad skal det koste? Vi har selvfølgelig nogle ideer.  Hvad vil i eksempelvis give for et klik? Eller en topbanner med 20.000 visninger?

www.scrapsisters.dk

De bedste hilsner

Heidi

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:09

Pay-per-click (PPC) er ofte at foretrække for annoncører, da der er en god sammenhæng mellem hvad man betaler for og hvad man får. Jeg ville i jeres tilfælde prøve at sammenligne med hvad man ville skulle betale ved annoncering med Google Annoncer (Adwords). I kunne fx prøve at åbne en Google Adwords konto for jeres egen hjemmeside med et lille budget og så spore jer ind på, hvad I kommer til at betale pr. klik. Og så måske doble prisen op, for der er alligevel mere effekt i at vise et banner i forhold til en Google annonce.

Læs mere om Google annoncer

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:17

Karsten Andersen:
for der er alligevel mere effekt i at vise et banner i forhold til en Google annonce.

øh, hvad ? Det er absolut ikke min erfaring. Indifferent 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 13:20

"for der er alligevel mere effekt i at vise et banner i forhold til en Google annonce"

- det jeg mener, er at man i et banner også kan eksponere eksempelvis sit logo eller elementer fra en kampagne, der kører. Det kan man ikke i en Google annonce.

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:37

Karsten,

Er det fordi, der også er nogle CPM-elementer med i en bannerreklamer (altså, at alle besøgende får vist reklamen, uanset om de klikker eller ej), at du mener, at man kan tage en højere pris pr. klik for en bannerreklame sammenlignet med Adwords?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 13:52

Ja - det var en god måde at forklare det på. Men det kræver naturligvis, at indholdet af banneret har en positiv indflydelse på den besøgende på websitet. Jeg arbejder eksempelvis en del for bilbranchen http://www.onlinewebdesign.dk/biler.htm - Hvis en bilimportør kører en landsdækkende kampagne i tv, radio, aviser m.m. hvor der slås på tromme for en ny model, og der er åbent hus en bestemt dato. Så kan det, at elementer fra kampagnen bliver gentaget i bannere på bilbasen få en klokke til at ringe hos hos brugeren. Han bliver mindet om den nye bilmodel, og om datoen for åben hus - uden at han behøver at klikke på banneret.

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:33

Hvis jeg var Jer ville jeg enten gå efter at sælge bannerannoncer til fast pris pr måned - eksempelvist 500 eller 1.000 kroner om måneden til firmaer der finder Jeres målgruppe relevant (altså typisk shops der sælger udstyr til Scrapbooking (hvad end det nu er). Alternativt at smide AdSense eller måske Tradedoubler ind på sitet

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:50
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)