Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVordan får jeg analytics til at virke ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg satte den ind på alle mine produktgrupper sider iaftes og det virker nu, men jeg tror jeg skal ind og se om ikke den skal ind på flere sider......noget skal man jo have lørdag aften til at gå med :-)

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:53

Per, du bør ha' dem på samtlige sider for at kunne danne dig et ordentligt billede af din hjemmesides trafik. 

Og når I sætter den op, så husk at der godt kan gå 24 timer før I kan se resultaterne. 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 00:06

Hejsa

Som webanalytiker er jeg glad for at høre at i går op i at få tracking på jeres site - det er vital viden, specielt for ebusiness.

Koden bør ind på samtlige sider for at give korrekt billede af virkeligheden. Hvis i har en footer eller andet på jeres site, kan koden blot kopieres ind der, så er det løst hurtigt. Som nævnt bør i vente 24 timer selv om man er utålmodig når man ved der venter spændende tal :-)

Når grundkoden er implementeret kommer næste udfordring, nemlig at få mest muligt ud af data. Gør forskellige overvejelser, heriblandt hvad der genererer værdi for jer. Er det ebusiness er det selvfølgelig salg, men også tilmelding til nyhedsbreve og andet kan være værdiskabende. Implementer ebusiness modullet hvis du sælger varer. Det vil give præcis info om hvilke varer der er solgt og kan samtidig vise hvad omsætning de forskellige trafikkanaler genererer. På den måde kan du præcist evaluere brugen af adwords eller bannere eller hvad du evt. bruger. Dette skal i øvrigt også sættes rigtigt op for at du får fuld værdi. Øvrige handlinger som giver værdi bør opsættes som mål i Google Analytics.

Næste ting du bør gøre er at lave en ekstra konto hvor din egen trafik er sorteret fra. Det kan gøres ved at din IP-adresse ikke indgår. Er din trafik ikke voldsom stor vil det give et mere fornuftigt billede af hvordan dit site bruges, da brugerne ganske sikkert navigerer anderledes end dig.

Bruger i adwords kan Google Analytics hjælpe jer med at optimere kampagnerne så i kan fjerne de ord der ikke genererer omsætning (kan kun ses hvis i har opsat ebusiness desværre...)

Inden i bliver alt for utilfredse over at jeg blot siger hvad i bør gøre uden at sige hvordan, så lad mig henvise til min blog:

googleanalyser.blogspot.com

hvor jeg prøver at gøre de forskellige ting håndgribelige. Jeg har dog endnu ikke rundet alle emner, men lad mig høre hvad i konkret har størst problemer med.

Jeg hjælper også gerne, specielt hvis i har lidt maling, for jeg skal have malet hus :-D 

Så mens i skal vente 24 timer på at koden godkendes, så burde jeg havde ventet med at skrive her til mit kommende nye site webanalytiker.dk er lanceret. Øv øv.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 00:22

Lige en kommentar mere...:

Det nævnes at Google Analytics er et utroligt stærkt værktøj. Det er en sandhed med modificationer. Hvis alternativet er ingen tracking eller soudo-tracking a la statcounter og hvad man ellers får hos domæne-udbyderne, så er det helt rigtigt - Google Analytics er i en helt anden klasse.

Men sammenlignes det med Indextools, Sitecatalyst m.v. så er Google Analytics ikke imponerende. Forskellen er dog at det er gratis, og man får derfor utrolig meget for pengene! (...)

Woopra er en upcomming webanalyse mulighed, og på deres blog sammenligner de kaldetid. Når kaldetiden er lang betyder det at statistikken er mindre valid da færre sidevisninger mv registreres.

Hilsen analyse- og talnørden :-)

Blog: Googleanalyser.blogspot.com

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:32

webanalytiker:
Jeg har dog endnu ikke rundet alle emner, men lad mig høre hvad i konkret har størst problemer med.

Du må meget gerne skrive et indlæg om hvordan man sætter ebusiness op i Analytics.

Jeg synes den vejledning som Google har er meget svær at forstå hvis man ikke er så sej til JavaScript:

https://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?answer=55528&hl=da_DK

Jeg synes heller ikke man kan finde andre ordentlige guides til at sætte det op, så en god dansk guide ville være perfekt.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 09:29

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:13
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)