Flot side med lækkert billedmateriale!
På forsiden burde overskriften være lidt stører og brødteksten lidt mindre, og derudover skal billedet erstattes med noget produkt-relevant, som linker til enkelte produkter på din side. Det er synd at dem som falder pladask for billedet på forsiden, skal til at lede siden igennem for produktet. Derudover fungerer det ikke at du bruger et sådant stort billede på forsiden: http://afriis.dk/kundesystemer/q-mi/userfiles/3%20boards%20in%20rack(2).jpg, og derefter skallerer det ned. Først og fremmest tager det unødvendig loadtid, og derudover skallerer billedet så det bliver uklart.
Menustrukturen er rigtig fint og meget overskuelig. Pas dog på at nogle kategorier ikke bliver for lange, så de fylder to linjer (til bøn og barnlige sjæle kunne fx omdøbes til "til de små"). Derudover virker det forkert at man efter at have klikket tilbud, skal klikke på udsalg, for at se de nedsatte produkter - de burde komme med det samme.
Indkøbskurven virker forkert placeret, da den falder sammen med den rigtig menu og virker som en produktgruppe. Derudover skriver indkøbskurven at den er tom, hvis jeg klikker på det første link, men trykker jeg derimod "til kassen", kommer mine varer frem. Det holder ikke og vil forvirre rigtig mange brugere. Overvej evt om du ikke skal sende brugeren direkte videre til indkøbskurven, når der er lagt et produkt i kurven.
Jeg valgte ikke at tilmelde mig dit nyhedsbrev, da jeg simpelthen ikke blev motiveret til det. Siden for tilmeldingen indeholder overhovedet ingen tekst, og faktisk kun de to bokse. Gør det attraktivt at tilmelde sig ved evt. at lave en konkurrence, så folk får noget ud af det. Lige nu er det som at ringe til Bilka og bede dem sende tilbudsaviser.
En anden detalje er at teksten i bunden er for utydelig, det virkere bedre at skilte lidt mere åbenlyst med adresse, cvr, osv. og vise at man ikke skjuler noget for kunden. I burden måske også opstille adressen på kontakt-siden (ikke som tekstform) og skrive jeres CVR-nummer der, da det oftest er det første sted folk kigger.
Hold dig forresten til de 6 varer pr. side, når vi taler salgsoptimering, er det absolut ikke godt at siderne bliver for lange. Derfor bør du evt. også overveje at gøre topbanneret lidt mindre, da det tager utrolig meget værdifuldt plads. Ja, ganske vist er det meget flot, men det sælger ikke og bruger meget værdifuld plads, hvor du i stedet kunne have tryghedsskabende elementer (fordele, brand-logoet osv.).
Mange gange held og lykke med din nye butik - du siger selvfølgelig bare til hvis jeg kan hjælpe yderligere (evt. med sms/mobil-markedsføring som kan gøre rigtig meget for din webshop).