Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for et par månder siden åbnet en detail forretning, der sælger tøj og sko, butikken har ligget samme sted i 10 år, med 2 forskellige ejer

Jeg købte butikken fra den forrige ejer, og den omsætning hun havde sidste år, kan jeg se at jeg ikke når. Hvor længe skal man have en butik

før at der kan ses et overskud.

Rikke

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:20

Indtil indtægterne er større end udgifterne. ganske simpelt.

Det er selvføligelig et dumt svar, som ikke hjælper dig. Men det er samtidig også umuligt at svare på din reelle situation. Hvis du har likvider nok har du jo råd til at vente mange år med at få overskud. Hvis du sidder stramt økonomisk har du selvføligelig ikke råd til at køre årevis med underskud.

Men bortset fra det kræver det jo meget mere end den omsætning som den forrige ejer havde. Du kan jo sagtens have overskud med din indtjening hvis du har dertilhørende færre udgifter (de variable omkostninger = vareforbrug).

Ved du noget om hvordan forrige ejers overskud var? Det er vel det du skal sigte i mod?

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:57

Nej ikke deres overskud, men de havde en omsætning på2.250.000  (incl moms) og hvis der ca 300 åbningsdage på et år har de en ca daglig omsætning på

ca. 7500 kr og min er på 4100 kr om dagen i de sidste 3 måneder, jeg ved godt at man skal vente et år for at se om omsætningen er den samme,

men jo længere tid der går, jo sværer bliver det at hive omsætningen derop. Jeg kan godt klarer det endnu, men har ikke fået løn i 3 måneder og

det kan da mærkes.

Rikke

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:44

Ja selfølgelig er der det. Fortsår jeg skam godt. Jeg har ingen butik og har aldrig haft det, men har dog alligevel et par ting jeg synes du skal tænke over.

Du skal selvføligelig kæmpe hårdt for at øge din omsætning og få overskud. Men selvom du når en omsætning på 7500 kr nytter jo stadig ikke noget hvis dine omkostninger er tilsvarende større. Det gør det selvfølgelig lettere at betale de faste udgifter, men det hjælper jo ikke hvis det kræver tilsvarende ekstraudgifter til markedsføring.

Jeg mener bare, at du ikke skal stirre dig blind på din forgængers daglige omsætning hvis du ikke har kendskab til hendes overskud, markedsføringsomkostinger med mere.

/Søren

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 20:06
Hej Rikke, Kendte du butikken godt under den forrige ejer? Har du lavet nogle ændringer, butikkens udseende, indretning? Der er nedgang i væksten, men hvis der før har været den omsætning - burde det være muligt at nå den igen. Så skal du bare overveje om dine omkostninger så vil stige så meget at det ikke får en mer indtjening. For man kan omsætte nok så meget, men hvis ikke der er sammenhæng mellem omsætning og forbruget, går det kun en vej. Mht. hvornår man kan se et overskud, er meget forskelligt. Men jeg har svært ved at se, hvordan man før kunne kører med overskud, og så efter overtagelsen kan man ikke. Så du må meget uddybe.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Helsinge
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:40

Du kan heller ikke rigtig sammenligne året med de sidste 3 måneder. Det første kvartal er jo ikke ligefrem kendt for at være den periode der bliver solgt mest i. Vent og se efter fjerde kvartal, da det så kan være helt andre tal der gør sig gældende.

Mvh.

Jens Brejl
Flot og forførende lingeri i www.lingeriebutikken.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)