Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny internetbutik.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har et stort ønske om og starte en internetbutik og sælge baby/børnetøj fra denne.

Bla. mærker som Molo, katvig, Hollys osv.

Jeg er helt ny og "grøn" på det her område og ved ærlig talt ikke særig meget om noget. Jeg skal have undersøgt en hel masse ting, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vide om hvad. Jeg skal i banken når jeg har alle de her ting på plads, så derfor vil jeg jo gerne være så forberedt som muligt. Men hjææællppp mig, hvad skal jeg vide og have undersøgt?? Jeg har mailet til de tøjfirmaer som jeg gerne vil forandle og venter nu svar fra dem.

Venligst Louise.

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:23

Hej Louise

Du skal have bl.a. have skitseret bredden og dybden i dit sortiment.
Skal du kun have tøj? Hvilke mærker, hvilken stil? hvad med sko? Accessories? Andre mersalgsprodukter?
Find ud af hvad en rimelig kollektion vil koste dig, hvis leverandøren vil sælge til dig. Det er jo vigtigt at finde ud af hvor stort et lager du skal købe.
Designer du selv din hjemmeside? Hvordan vil du skille dig ud blandt de mange, der er i forvejen? Hvor mange penge er du rede til at bruge til at markedsføre din shop på nettet?
Ikke at jeg vil tage modet fra dig men du skal nok regne med at der er en del tøjfirmaer, der er forbeholdne for at handle med netbutikker.

Det er en god idé at tage på messer for at spotte produkter og samt at møde leverandørerne.

Dette er blot nogle af tingene - held og lykke!

mvh
HeineSmile

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Hej og tak for hurtigt svar.

Altså min umiddelbare plan er kun og forhandle børnetøj (til en start)

Jeg bliver nød til og skal have nogle andre til og lave en hjemmeside til mig (hvem kan det og hvad koster det??)

Jeg syntes det er svært og sige hvor mange penge jeg vil spendere, da jeg ikke har nogen som helst ide om hvad tingene koster endnu, jeg bliver nød til og skal have noget respons fra div. firmaer først. Jeg er lidt spændt på om de overhovedet svarer tilbage på mine mails, men nu må vi se:)

Louise.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:37

Hej Louise.

Du skal gøre op med dig selv om du skal leve af shoppen - hvis du skal, så find på noget andet (med mindre det er dig, der vandt i Lotto i går :-))

Det er en bekostelig affære og der går lang tid inden du begynder at tjene penge, indenfor den branche du vælger.

Du skal finde ud af, hvordan du vil skille dig ud fra resten af børnetøjsudbyderne på nettet, særligt med de tøjmærker, som du nævner i dit indlæg, for de sælges ALLE vegne og kun hvis du kan markedsføre dig på noget helt ekceptionelt, kan du lokke kunder fra de andre webshops.

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Saigon
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:39

Hej Louise,

Der er fordel og ulemper ved at starte et internetbutik op. Den største fordel er, at du kan spare masse af udgifter ved måske at drive den hjemmefra i starten. Den største ulempe er nok, hvordan du få solgt varerne og komme ud til kunderne.

Her skal du vide, hvordan du skal markedsføre din internetbutik og varerne på den rigtige måde for at komme ud til kunderne og kunderne vælge at handle i din internetbutik, ellers har du nok ikke en jordisk chance for at overleve, hvor der allerede er mange internetbutikker, som sælger det DU skal til at starte med at sælge.  Her taler vi om pressemeddelelser, nyhedsbreve, konkurrencer, google adwords, affiliateprogrammer og meget andet.

Sidst og mindst, som er noget vi også kan hjælpe dig med og har gode erfaringer med og leve af, er naturligvis en webbutik som er unik, professionel og skiller sig ud fra de andre webbutik med en betalingsløsning.

Men ellers lave en forretningsplan, find en revisor og have en snak med ham/hende og se på  http://www.startvaekst.dk/ 

Held og lykke!

http://www.mwc.vn - Professionel & Unik Webdesigns/Webshops, microsites, reklame-banners, visuel designs, billede manipulation

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:52

..ok, prøv finde ud af om du har folk i dit private netværk, som har noget erfaring eller kender nogen. Amino er genialt men det er også vigtigt at finde ud af om du personligt kender nogen, der kan noget eller henvise dig nogen.
Når du starter helt fra bunden er der mange ting, der skal tjekkes og hvis du skal låne penge af banken forventer de en meget detaljeret forretningsplan.Tjek www.startvaekst.dk/
Få lavet skitser over designet til din hjemmeside - du har vel nogen idéer om hvordan du skal se ud på nettet. Hvis andre skal lave din hjemmeside er det et projekt hvor du virkelig skal holde snor i tingene for at du får det som du vil have det. Stol ikke helt på dem, der siger de kan gøre det for en slik. Det er som de fleste andre ting - man får hvad man betaler for! Du kan lave et indlæg her på Amino hvor du søger tilbud til at få designet en webshop til børnetøj. Måske du får nogle interessante tilbud. Sørg for at få et præcist tilbud. Det kan vel koste lige fra 15.-100.000 alt efter hvor vildt det skal være. Der findes mange standard-shops hvor du selv kan lave meget og få lidt support på det. Du kan f.eks downloade en demo webshop på dandomain.dk
Der må være aminoer, som kan give dig gode råd om dette. Jeg er ikke klog nok på dette område. 

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:54

Med mindre du har rigeligt med penge til rådighed / kan kombinere med en butik ude i virkeligheden eller på anden vis har tonsvis af brancheerfaring og kontakter til gode priser m.v. så glem alt om den branche.

Jeg vil skyde på at børnetøj nok er den branche i DK med absolut flest webshops så der skal virkelig noget særligt til. Det betyder også at du kan glemme alt om standard webshop på lejebasis og den slags - der skal helt andre boller på suppen hvis du for alvor vil ind og kapre markedsandele i det marked.

Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:17

Hej Louise

Prøv at se på aminos virkomhedsbørs, der har jeg set flere, så har du et kundegrundlag fra dag et samt leverandør kontakter m.m. 

Held og lykke

Mvh

Jesper H

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:58

Hej Louise,

Før du tager det næste skridt, bør du læse denne lange, lange debat om børnetøjsmarkedet. Den bør sætte nogle tanker i gang, så du er bedre rustet, når du for alvor går i gang. Markedet for børnetøj på nettet er nemlig voldsomt konkurrencepræget, som det også nævnes ovenfor.

http://www.amino.dk/forums/t/25404.aspx

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:39

oliver02:

Jeg er lidt spændt på om de overhovedet svarer tilbage på mine mails, men nu må vi se:)

Har du fået svar på dine mails? Det er min erfaring (dog ikke fra børnetøjsmarkedet), at leverandørerne behandler henvendelser seriøst, hvis man kan demonstrere viden om markedet, og har en klar ide om, hvor man vil hen. Jeg har selv oplevet at leverandører (godt nok amerikanske) stiller skarpe spørgsmål om strategi, målgrupper, markedsstørrelse osv. En leverandør vil selvfølgelig også gerne vide om du har tilstrækkelig kapital til at overleve på længere sigt - der er ingen leverandører, der er interesserede i at sælge til butikker, der lukker efter kort tid. 

Så hvis du overhovedet skal have en chance i den branche, er du nødt til at gøre forarbejdet grundigt. Debatterne i dette forum viser at børnetøjsmarkedet er mere end svært at overleve i.  

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)