Hej Animo-brugere Indledningsvis vil jeg lige sige at jeg startede en lille virksomhed (momsregistreret) i 2005, jeg fik aldrig rigtig gang i den på det tidspunkt. Jeg er derfor så småt ved at få det hele op at køre igen. Så først og fremmest vil jeg lige have styr på regnskabet (det burde jeg selvfølgelig have gjort i 2005 - ved det godt). Jeg har ikke andre aktiviteter anden end køb af PC og webhotel i 2005. Jeg er begyndt at bruge Summa Summarum 3 Professionel til bogføring, og er ved at sætte mig ind i hvordan det fungerer. Jeg er også nybegynder indenfor bogføring, jeg har dog forsøgt at læse mig til en del af det. Jeg er løbet ind i et problem - jeg har købt noget antivirus software som jeg skal have ført ind i regnskabet. Jeg købte det for en måneds tid siden fra min private konto. Derfor vil jeg lade programmet overgå til firmaet fra privaten. Men hvor skal jeg debitere? Bør jeg selv lave en konto under Administration f.eks. 7400 - Software, eller skal det være under småanskaffelser? Jeg forestiller mig at jeg skal kreditere på konto 62000 - Mellemregning. Er det korrekt? Det er sikkert et enkelt spørgsmål, men som sagt - jeg er begynder /Carsten
|
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.