Hejsa. Lidt hurtig modgang en søndag morgen er altid rart Først og fremmest talte vi om webinars - dernæst hvis vi skal tale om chat - software, så har du fuldstændig ret. Jeg udvikler ikke software, og kan derfor ikke tilbyde dette gratis. Derimod kan jeg måske rådgive ditte og birgit omkring mulighederne i at få dialogen med deres besøgende. Et andet råd kunne være, at bruge Skype til både konference kald og Unyte produktet, så de ville kunne dele skærmen med deres besøgende. Så ja min ydelse vil være fuldstændig gratis Med hensyn til, hvorvidt jeg selv bruger chat, så har du ret i at det ikke er implementeret endnu, da jeg lige har været i gang med et nyt design af hjemmesiden. Og ja jeg bruger Google Analytics, da jeg ikke på noget tidspunkt har sagt, at man ikke skal bruge statistik på sin hjemmeside. Men hvis man forventer at finde årsagerne til, hvorfor de besøgende forlader siden gennem udelukkende analytics, så tror jeg ikke på det. Med dialogen har man mulighed for at spørge til årsagen, hvorfor man på side x via sin analytics kan se, at 50 % forlader siden uden at gå til indkøbskurven. Jo da jeg vil da meget gerne i dialog med dig. Vores dialog er jo netop opstået via Amino - men ellers kan du indtil videre kontakte mig via kontaktformularen her på Amino, www.instant-reply.dk, eller reflektere over mine artikler og kommentere dem - ellers kan du kontakte mig via skype martinchristensen (jeg fik skypenavnet før jeg ændrede mit efternavn) Jeg giver dig lige et hint, når jeg har chatten opsat. Men jeg skal helt klart have chat op at stå. Det bliver jeg jo nødt til, hvis jeg gerne vil anbefale det til andre. Med hensyn til dit spørgsmål omkring chattens indflydelse, så vender jeg tilbage med det, da jeg skal i zoo med min søn og kæresten. Vi tales ved
|
Så er jeg tilbage igen efter en dejlig tur i zoo.
Med hensyn til chattens indflydelse...
En af fordelene ved chat for virksomheden er, at man signalerer tilgængelighed helt ude på hjemmesiden, at dialog kan startes med et klik, at teknologien er billig, at virksomheden selv kan styre, hvornår man har tid til at chatte.
Som besøgende vil man opleve virksomheden som tilgængelig - at det er legitimt at henvende sig (også uden at skulle være kunde) - at det er anonymt - og at man har en form for kontrol over dialogen ved at kunne afslutte den når som helst. Ved anonymiteten oplever man som besøgende også en større frihed til at spørge om ting, man måske ikke ville have spurgt om, hvis det var gennem telefonen eller e-mail.
Jeg ser ikke chat eller digital dialog som værktøjet der slutter handlen, men som dialog, der skaber et fundament for tillid og bånd mellem dig og den besøgende, som tilsidst kan ende ud i en handel.
Jeg ser indholdet af den digitale dialog som en kilde til viden omkring huller i salgsprocessen, manglende information, yderligere produktbehov etc.
Som om jeg tror på at digital dialog enten gennem chat, e-mail, VoIP kan påvirke din konvertering - så er spørgsmålet ja.