Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja det taler jo for sig og det må være op til den enkelte at afgøre hvad og hvem man mener der er mest troværdig. Eiler som iflg. eget udsagn ikke yder rådgivning eller advokat-standen, revisorstanden og rådgiverne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
Tja det taler jo for sig og det må være op til den enkelte

Men nej. Mine indlæg SKAL have en negativ bemærkning fra dit "enmands heppekor fra sidelinien" og afsluttes af dig med en irrelevant og negativ bemærkning.

Du kommenterede ikke Krabbes udsagn om LTD selskaber som en bedre løsning for at drive virksomhed i Danmark.

Skattekonsulenterne:
advokat-standen, revisorstanden og rådgiverne.

Ingen brancheorganisation har udtalt sig og hverken Krabbe, Peter Revisor eller du selv selv repræsenterer disse erhvervsområder som helhed.

MVH fra Ejler 

Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:44

Da jeg snakkede med min revisor omkring at danne et SMBA, frarådede hun mig det. Ifølge hendes vurdering, ville det kræve et meget klart grundlag, førend Erhvervs og selskabsstyrelsen ville acceptere SMBA'et. Dette mente hun ville blive for omkostningsfuldt - her tænkes der på revisor/advokat salær - i forhold til gevinsten. Dette var igen på grund af reglerne (eller manglen på samme), på SMBA-området. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Alexander.May:
at danne et SMBA, frarådede hun mig det.

Det er da klart. De fleste revisorer har indtil fornylig end ikke vidst, at denne selskabsform eksistererede trods det, at den var diskuteret i folketinget i 1996, hvor et spørgsmål var, om ministeren var klar over dens virkninger. Jeg har et referat fra denne debat.

Alexander.May:
førend Erhvervs og selskabsstyrelsen ville acceptere SMBA'et

Det er helt forkert. EogS accepterer stiftelse rutinemæssigt baseret på vedtægter, som ikke fylder mere end 1-2 A4 sider.

Alexander.May:
for omkostningsfuldt

Hvis DU skriver 3-5 linier om din virksomheds grundlag og giver de nødvendige legale oplysninger, kan vi skrive stiftelsespapirer på under 2 timer, som vil koste dig 2 * 360/time, en midlertidig vennepris. Du kan så videresende din revisors EVENTUELLE indvendinger og du kan selv sende registreringspapirer ind til EogS med en kort telefonisk indtruktion fra min side. Jeg kan besvare eventuelle indvendinger privat til den specielle timepris eller på Amino gratis.

Alexander.May:
revisor/advokat salær

Er KUN helt unødvendige omkostninger og derfor ikke noget godt argument.

Alexander.May:
på grund af reglerne (eller manglen på samme), på SMBA-området. 

De er stort set de samme som regulerer andre selskabsformer

Retsbegrebet "ansvar med begrænset hæftelse" er juridisk velkendt.

Skatteretsligt gælder det samme som for andre selskaber med begrænset ansvar.

AmbA-selskaber er ligesom SMBA reguleret efter lov om visse  erhvervsdrivende selskaber, årsregnskabsloven og de mange skattelove. Det vigtige for små selskaber er her den specielle undtagelse for årsrapport og dermed revisorpligt.

MVH fra Ejler 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:40

Hej Alexander.May.

Jeg ved godt det er laang tid siden du starede denne tråd, men. Jeg står i præcis samme situation som du gjorde da du oprettede dette indlæg

Så mit spørgsmål går på om du har fundet ud af noget vdr. oprettelse af et selskab og hvilken selskabform (ud fra dit første indlæg) der er smartest at oprette?? Når denne form er fundet må det umiddelbart være smartest at lave et Holdingselskab?! Så vidt jeg har kunne finde ud af?

MVH Christian

Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:19

Hej Christian.

Jeg valgte at lade sagen ligge. Min revisor undersøgte emnet for mig, og drog den konklusion, at det ville være meget omkostningsfuldt i revisor- og advokatsalær, at starte et SMBA. Jeg er godt klar over, at nogle brugere her på amino.dk ikke deler den opfattelse, men jeg valgte alligevel at lade det ligge, og beholde mine værdipapirer.

De har dags dato heller ikke den værdi, de havde dengang, så jeg er nødsaget til at holde dem - hvilket kan siges at være held i uheld ;)

Vh

Alexander

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)