Jeg er i øjeblikket på jagt efter hosting, til min nye webshop som jeg starter op her i begyndelsen af april måned. Shoppen skal køre på den nye open source Magento platform, og er selvfølgelig nødt til at understøtte systemkravene til denne.
Så jeg er på jagt efter linux hosting med flg. krav:
Apache webserver 2.x
PHP 5.2.0 eller nyere med flg. extensions/komponenter:
Mulighed for SSL krypterede sider med installering af eget SSL certifikat
Jeg har fundet en del webhoteller som kan klare det meste, men de falder på muligheden for eget SSL certifikat.
Jeg har også kigget på en del udbydere af virtuelle og dedikerede serverløsninger, men syntes de danske trafikpriser ligger rimelig højt.
Det kan vel heller ikke passe at udbydere som Gigahost og Megahost kan levere det meste for en pris der starter ved 9,- om måneden, men skal man have eget ssl certifikat er man nødt til at have egen server og en pris der stater ved 300,- om måneden?
Nogen der kender et sted hvor ovenstående kan lade sig gøre?
Derudover koster et SSL certifikat jo også en pæn slat.
Du finder ikke en dansk udbyder med SSL mulighed der også har safe mode off og tilbyder de ting du ønsker i webhotel enden af udbuddet - du skal over i virtuel server + som minimum.
Alternativt kan du jo vælge et andet shop system end magento.
Surftown har da mulighed for at installere eget ssl certifikat, men de kører så PHP i safe mode ON, er det virkelig så svært at lige ramme den helt rigtige kombination.
Et SSL certifikat behøver da heller ikke koste særlig meget, jeg har da fundet flere seriøse udbydere både danske som udenlandske hvor priserne ligger mellem 50-100 $ - der er jo ingen der siger det behøver at være VeriSign
Igen, det kræver specialopsætning. Safe mode off er en undskyldning for at kunne køre gammel skrammel-programmer som ikke bliver vedligeholdt, og den slags bør man i forvejen undgå.
Men vi kan sagtens sætte det op for dig, se vores priser på virtuelle servere:
http://specialhosting.dk/?page=vserver
Min anbefaling lyder på en "Performance Small" server til dit behov, den kan umiddelbart nemt opgraderes til en stører løsning eftersom behovet stiger.
Safe mode er altså ikke guds gave til apache hosting og det værste er vel næsten at de fleste udbydere ikke engang formår at lave gruppe rettigheder så man faktisk kan have funktionalitet på sit site uden at det konflikter med ejerskaber på apache og ftp client grupperne i forhold til din bruger konto.
Der findes desuden alternativer som f.eks. Suhosin der langt hen af vejen tager sig af den samme problematik.
@mcsolutions: Jeg har faktisk allerede kigget lidt på dine løsninger tidligere, og det er måske en mulighed. Jeg undrer mig dog lidt over priserne.
Jeg kiggede på en value server, bare den billigste til 99 om måneden + 5GB traffik, det giver 174,- pr. måned men din formular skriver 374,- i abonnement?
Er det en fejl eller er der noget jeg har overset?
Iøvrigt den Value server, er der mulighed for flere ip adresser så jeg kan hoster flere shops med egne SSL certifiktater ?
Flere IP Adresser er som udgangspunkt ikke noget problem, vi skal have dokumentation for brug og saa skal vi vaere sikker paa at dine loesninger er korrekt dimensioneret.
Value server loesningerne er ikke lavet til mass hosting men lavet som et billigt alternativ til folk med en kraevende side, det er dog definitivt op til dig selv i sidste ende og du kan altid opgradere fra en mindre til en stoerer server hvis du faar travlt i butikken.
Jeg vil skyde paa at du kan rent ydelsesmaessigt kan koere 1 mellemstor webshop fra en small vserver, eller 2-3 smaa webshops, hvis det drejer sig om statiske sider.
Og jo du har ganske ret der var en fejl i vores prisberegner, jeg har lige rettet den. Maaske derfor vi ikke har solgt saerlig mange small loesninger :p
Jeg er i øjeblikket på jagt efter hosting, til min nye webshop som jeg starter op her i begyndelsen af april måned. Shoppen skal køre på den nye open source Magento platform, og er selvfølgelig nødt til at understøtte systemkravene til denne.
Så jeg er på jagt efter linux hosting med flg. krav:
Apache webserver 2.x
PHP 5.2.0 eller nyere med flg. extensions/komponenter:
PDO/MySQL
mcrypt
simplexml
DOM
MySQL 4.1.20 eller nyere
PHP Safe Mode skal være Off
Mulighed for URL Rewrite via .htaccess
Fysisk placering af server i Danmark.
Mulighed for SSL krypterede sider med installering af eget SSL certifikat
Jeg har fundet en del webhoteller som kan klare det meste, men de falder på muligheden for eget SSL certifikat.
Jeg har også kigget på en del udbydere af virtuelle og dedikerede serverløsninger, men syntes de danske trafikpriser ligger rimelig højt.
Det kan vel heller ikke passe at udbydere som Gigahost og Megahost kan levere det meste for en pris der starter ved 9,- om måneden, men skal man have eget ssl certifikat er man nødt til at have egen server og en pris der stater ved 300,- om måneden?
Nogen der kender et sted hvor ovenstående kan lade sig gøre?
Hej Whoman, ved godt det er en gammel tråd. Det kunne være andre kunne bruge dette.
Webhoteller hvor Magento virker: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/128/