Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis blog, god eller dårlig idé?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har brug for et råd, for alle jer som kender internettet godt - jeg overvejer kraftigt at starte en gratis service hvor man kan oprette en blog. Er dette en idé der bare vil drukne på markedet, eller er der vækst potentiale i den?

Den vil komme til at ligge på et domæne, hvor man så nok får et subdomæne - altså blognavn.mindomæneidé.dk

Jeg tror primært målgruppen vil være den unge, men hører meget gerne alle kommentar.

Håber i har lyst til at be eller afkrafte min idé!

På forhånd tusind tak Big Smile

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:08

Hvis du kan svare på hvorfor de unge skulle vælge din gratis blogløsning frem for alle de andre super gode gratis lignende løsninger på markedet, så har du en forretningsmodel. Eller er det tilbage til tænkeboksen. :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:05

jeg vil nu også mene der er rigeligt af den slags.. men hvis det er noget du hurtigt og automatisk kan sætte op, så skal du nok finde nogen som gerne vil have en gratis blog... men der er efterhånden mange af den slags tjenester... 

prøv at brainstorme lidt og se om du ikke kan finde en helt unik og fed indgangsvinkel...  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:18

Hej,

Mange tak for jeres svar.
Jeg valgte her i morgenens løb at sætte det op så skal lige ligge sidste hånd på det. Jeg sidder i øjeblikket i tænkeboksen, for at finde på nye måder man gøre markedet interesseret på.

Jeg vaglte at lave det som Wordpress løsnig, det den efterhånden er svær at komme uden om ;-)

Hvis i har tid og lyst, høre jeg meget gerne hvad i syntes om denne løsning - i kan se den på www.bloggy.dk

Alle kommentare er stadig velkomne.

Endnu engang tak for jeres besvarelser, og fortsat god dag :D

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:50

Hej Jannik,

En gratis blogløsning baseret på Wordpress er lækker nok, men som de andre skriver, skal du overveje, hvilken markedsføring/vinkel, der skal få folk til at vælge Bloggy frem for f.eks. Wordpress.com, Urbanblog, blogbar.dk, familien.dk og andre tilsvarende WP-baserede gratis blogtjenester.

Foruden at du i forhold til potentielle bloggere uden teknisk interesse er i konkurrence med alle de andre gratis blogtjenester også. Det er et temmeligt crowded marked, så vidt jeg lige kan vurdere. Der har du brug for en vinkel for at kunne skille dig nok ud til at tiltrække nogle bloggere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Hej Frank,

Tak for dit svar. Ja, konkurrenterne er ikke små. Tak for dine henvisninger, til blogbar.dk og familien.dk. (blogbar er desværre under vedligeholdelse, så den har ikke haft lejligheden til at se).

De fleste wordpress baseret, tjenester tilbyder kun 5 eller 10 mb plads. Jeg starter i version 1 med 40 mb(og det vil stige), hvilket er den første grund. Ud over det går jeg med tankerne i, om jeg skal lave et user-to-user forum hvor brugerne kan rådgive og generelt hjælpe hinanden. Ved du om det eksitere i Danmark?

Jeg syntes også bloggy er et væsenligt, kortere navn end de fleste andre af mine konkurrenter som urbanblog. Og det er i praksis også mere diskret, da det ikke er en reklame for en fx avis.

Endnu engang mange tak, for dit svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:34

Jeg kan ikke påstå at have helt styr på alle blogudbyderne i DK, men jeg tror ikke rigtigt, at nogen af dem har et decideret user-to-user forum, som du beskriver det. Vanlig praksis er vist nærmere en support-blog, om noget.

Du kommer formentlig ikke til at tiltrække den nystartede dagbogsblogger med et selling point om 40mb plads, men det kan godt ske, at du på sigt kan lokke nogle bloggere over på den konto.

Hvis du vil se nærmere på flere konkurrenter på markedet, er her nogle flere af slagsen. (En blandet landhandel, hvor flere af dem har nogle teknisk set elendige blogs knyttet til forskellige former for sociale sider).

smartlog.dk
xtrablog.dk
easyblog.dk
mingler.dk
webvenner.dk
avisen.dk
DitCentrum.dk
ebblog.dk
mandala.dk
blog.tv2.dk
megablog.dk
blogbasen.dk
iblog.dk

Så kan du måske få lidt inspiration Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Tak igen Frank..

Jeg har omhyggeligt, lige brugt et par minutter på at se på dine link. Jeg syntes de mest gennemgående er at de har deres eget logo i toppen, og flash reklamer - hvor jeg tilbyder en langt mere neutral blog. se fx min personlige bloggy testhttp://bloggy.dk/jannik

Det kunne ihvertfald være et argument. Jeg ved heller ikke om 40 mb, vil trække nogle til - men desto flere gode argumenter og tilbud man har desto større chance er der for at flere vælger min løsning.Wink

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)