|
Hej!
Ja...det skal du 3 år tilbage.
|
Hej! Ja...det skal du 3 år tilbage. |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Tak for hjælpen!! Et af problemerne, som jeg ser det, er at mange af mine indtægter kommer iform af royalty fra pladesalg, KODA fra radio og TV fremførsler etc, men de kommer ind som personlig B-indkomst, hvorfor jeg ikke på virksomhedsregnskabet har skrevet dem som en del af omsætningen. Sidste år havde jeg dog kun en indtægt fra "musikvirksomheden" på knap 15.000 kr, og udgifter for cirka det halve, det samme forventes for indeværende år, men de forrige år har indtægten ligget mellem 30 og 50.000 kr. Jeg tænker at når denne virksomhedsrelaterede B-indkomst overstiger udgifterne, er der jo i princippet ikke noget underskud på trods af at regnskabet viser det! Hvordan ser man på det hos Skat? |
De B-indkomster skal du lade indgå i virksomhedens omsætning og derefter nulle B-indkomst på selvangivelsen hvis du da ikke har andre B-indkomster. Der er ingen grund til at rette tidligere år der handler det som Peter siger om argumentation |
Det jeg har gjort nu er at jeg har lavet en redegørelse for henholdsvis indtægtsgrundlag og udgifter i virksomheden, samt forklaret hvorfor regnskabet viser underskud (grundet indtægter fremgår som B-indkomst). For de sidste 3 år har jeg år for år listet de virksomhedsrelaterede B-indkomster jeg har haft, ligesom jeg for år 2008 har listet de forventede indtægter og udgifter og lavet et overskudsestimat. Alle år har jeg haft større indtægter end udgifter, men er blot i tvivl om hvorvidt jeg får lov at fratrække udgifterne nu og fremover når indtægten ikke har været større end de ca. 15.000 kr. sidste år og forventeligt i år. Tak for jeres kommentarer! |
Husk også lige at ombryd dine indkøb/udgifter så de afskrives over levetiden. I og med at det giver overskud kan de ikke sige at der er tale om hobbyvirksomhed men de kan naturligvis tage stilling til de enkelte poster/udgifter i regnskabet. |