Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tavshedspligt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at udarbejde en erklæring om tavshedsplig. Er der nogen bestemte regler/love man skal være opmærksom på? Hvad skal sådan én erklæring indeholde? Og skal en gennemlæses af en jurist?
 
Anyone?
På forhånd tak
 
gazela.dk 40820055
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Indhold og hvad man skal være opmærksom på afhænger jo af, hvad der skal være tavshed om.
Om en jurist bør læse den igennem afhænger jo af samme. Hvis det er kompliceret og man gerne vil sikre at alt er ok, kan en jurist være en ide.
 
Hilsen Jakob
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Aftalen skal sikre, at jeg ikke viderebringer de informationer, som kunden deler med mig. Ikke fordi jeg hat tænkt mig at gøre brug af hans informationer, men vil blot sikre, at kunden føler sig tryk.
 
I øjeblikket er jeg i gang med lave oversættelser for ham. Men det ser ud til at samarbejdet vil snart også omfatte andre marketing relaterede opgaver.
 
  

 

gazela.dk 40820055
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine kontrakter skriver jeg generelt at "konsulenten må ikke under nærværende kontrakts varighed eller efter kontraktens udløb på nogen måde referere til eller videregive information om interne forhold i .....-s organisation og skal anse sådanne informationer som strengt fortrolige. Hemmeligholdelsen omfatter ikke information, der er kommet til konsulentens kendskab og er offentlig viden."

Det er mine kunder tilfredse med. Der kan være specielle forhold, der skal tilføjes eller justeres, men så gør man det. Jeg har det sådan, at mine kunder så selv må sørge for at få en jurist for at vurdere om det er nok. Som du skriver, så går man jo ikke og fortæller om kundernes forhold til andre, så kunden skal da kræve noget helt specielt, hvis jeg vil få fat i en advokat for at kontrollere det, så jeg ikke får problemer.
 
Ikke at det har noget med hemmeligholdelse at gøre, men kommer du ind og skal lave kreative opgaver (eks. marketing) kan det være praktisk at have en klausul om hvem der ejer retten til ideerne.
 
Hilsen Jakob
 
 
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak JakobN
 
Sætter pris for dit hurtige svar.
 
Jeg vil sætte mig ned og flette en erklæring sammen imorgen. Og du har nok ret, hvis kunden kræver ekstra "sikkerhed", så må han selv bidrage økonomisk til det, evt. ved at tjekke kontrakten med sin jurist.
 
Nat
 
 
 
gazela.dk 40820055
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)