Ja jeg kan se der er en masse af de indlæg...men ikke lige nogen der giver mig svar på mine spørgsmål. Det er sådan at jeg lige har startet en webshop op. i starten har jeg valgt ikke at CVR-registrere mig da jeg ikke har opnået de 50.000 kr. og først lige ville se hvordan det vil komme til at gå. Jeg kan se der er en masse inde og se butikken og lægger osse en del i kurven men køber ikke...har lidt en ide om at folk opgiver fordi der ikke kan betales med dankort men kun med Ewire og bankoverførelse. Så et af mine spørgsmål er om jeg overhovede kan få Dankort betaling når jeg ikke har CVR?? Jeg går meget og tænker over om jeg bare skal springe ud i det, altså få mig et CVR og starte virksomheden op på fuldtid, fordi jeg ved der er salg i det jeg sælger (modsiger måske lidt mig selv når jeg skriver at der ikke er salg på hjemmesiden, men jeg har osse prøvet at sælge på andre sider og der sælger det godt). Jeg har snart læst alle de sider der findes om virksomhedsstart...alligevel har jeg meget svært ved at sætte mig ind i nogen ting. F.eks hvad kan jeg trække fra...Jeg bor i hus, så kan jeg trække noget af huslejen fra hvis jeg nu kører virksomheden hjemmefra? Jeg ved jo godt der ikke er overskud fra starten og at det jeg tjener ved at sælge jo skal gå til nye ting jeg skal købe hjem. Men hvad så med løn til en selv?? Jeg har jo nogen faste udgifter hver månede og de skal jo betales. Det kan godt være jeg spørg rigtig dumt, men er det muligt at trække løn ud til sig selv eller kan man først få nogen penge når der begynder at være et stort overskud i virksomheden?? For hvis der ikke er penge til at betale faste udgifter, jamen så er det faktisk osse umuligt at starte noget op, da man jo siger at en virksomhed skal kører i 2 år før det begynder at gå godt. Hvad med det varelager man har købt hjem..kan man trække det fra hvis man får CVR?? Det var lige det jeg kunne komme i tanke om at spørge om men det kan godt være der kommer lidt flere spørgsmål på et tidspunkt. Håber at nogen gider svare på mine spørgsmål. |
Du skal være CVR-registreret for at få en Dankort-indløsningsaftale - du kan se mere på http://www.dankort-forretning.dk/.
Jeg kan ikke forstå, at du har overvejelser over CVR-registreingen - den giver dig nogle fordele mht. moms osv - de regnskabskyndige i dette forum kan svare bedre på det, end jeg kan.
Du behøver ikke at arbejde med din shop på fuld tid, når du er CVR-registreret, så det er bare at gå igang.