Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop igen igen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan se der er en masse af de indlæg...men ikke lige nogen der giver mig svar på mine spørgsmål.

Det er sådan at jeg lige har startet en webshop op. i starten har jeg valgt ikke at CVR-registrere mig da jeg ikke har opnået de 50.000 kr. og først lige ville se hvordan det vil komme til at gå.

Jeg kan se der er en masse inde og se butikken og lægger osse en del i kurven men køber ikke...har lidt en ide om at folk opgiver fordi der ikke kan betales med dankort men kun med Ewire og bankoverførelse.

Så et af mine spørgsmål er om jeg overhovede kan få Dankort betaling når jeg ikke har CVR??

Jeg går meget og tænker over om jeg bare skal springe ud i det, altså få mig et CVR og starte virksomheden op på fuldtid, fordi jeg ved der er salg i det jeg sælger (modsiger måske lidt mig selv når jeg skriver at der ikke er salg på hjemmesiden, men jeg har osse prøvet at sælge på andre sider og der sælger det godt).

Jeg har snart læst alle de sider der findes om virksomhedsstart...alligevel har jeg meget svært ved at sætte mig ind i nogen ting.

F.eks hvad kan jeg trække fra...Jeg bor i hus, så kan jeg trække noget af huslejen fra hvis jeg nu kører virksomheden hjemmefra?

Jeg ved jo godt der ikke er overskud fra starten og at det jeg tjener ved at sælge jo skal gå til nye ting jeg skal købe hjem. Men hvad så med løn til en selv?? Jeg har jo nogen faste udgifter hver månede og de skal jo betales. Det kan godt være jeg spørg rigtig dumt, men er det muligt at trække løn ud til sig selv eller kan man først få nogen penge når der begynder at være et stort overskud i virksomheden?? For hvis der ikke er penge til at betale faste udgifter, jamen så er det faktisk osse umuligt at starte noget op, da man jo siger at en virksomhed skal kører i 2 år før det begynder at gå godt.

Hvad med det varelager man har købt hjem..kan man trække det fra hvis man får CVR??

Det var lige det jeg kunne komme i tanke om at spørge om men det kan godt være der kommer lidt flere spørgsmål på et tidspunkt.

Håber at nogen gider svare på mine spørgsmål.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:43

Du skal være CVR-registreret for at få en Dankort-indløsningsaftale - du kan se mere på http://www.dankort-forretning.dk/.

Jeg kan ikke forstå, at du har overvejelser over CVR-registreingen - den giver dig nogle fordele mht. moms osv - de regnskabskyndige i dette forum kan svare bedre på det, end jeg kan.

Du behøver ikke at arbejde med din shop på fuld tid, når du er CVR-registreret, så det er bare at gå igang.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:45

Bare lige kort: Det at du ikke har dankort koster dig garanteret rigtig mange kunder! Forestil dig en fysisk butik uden dankorterminal, hvor stor en succes tror du det ville være? Folk (i almindelighed og mig i særdeleshed) handler jo der hvor det er nemmest, hvis der er ekstra bøvl så går handlen direkte til konkurrenten.

/Peder 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:45

Alt andet lige vil jeg anbefale dig at beholde dit dagjob. Men nu kender jeg jo ikke din webshop, så måske den kan bære det siom fuldtidsarbejde. Håber meget for dig at du regner lidt på det inden du kvitter jobbet. Hvis du har en bruttoløn på 30.000 kr i dag, så skal du alt andet lige have et overskud (omsætning - udgifter) på tilsvarende 30.000 per måned.

12% af mine ordrer sker med bankoverførsel, så du du kan sikkert forvente en omsætningfremgang til 8 gange så meget som i dag hvis du tager mod Dankort og Visa/Master.

Varelager er ikke en udgift men en investering, så det kan du normalt først trække fra efterhånden som du sælger varerne.

Mvh Jesper 

Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 12:58

nu er der ikke lige noget job at kvitte da jeg er under uddannelse men er færdig her sidst i april. Jeg har meget svært ved at finde mig et job (har søgt en masse) og derfor ved jeg jo at jeg ryger på dagpenge bagefter. Derfor var det jeg overvejet at starte op på fuldtid...ved osse man kan starte det op på deltid og få suplerne dagpenge men igen skal man jo stå parat for arbejdsmarked.

Hvad mener du med man først kan trække sin invistering fra efterhånden som man sælger? Måske jeg ikke fatter det så meget men jeg troede at hvis nu jeg købte et varelager hjem til 10.000 kr. jamen så kunne jeg osse skrive det på som en udgift...men det er måske forkert forstået?

Det er virkelig en stor drøm for mig at få mit eget, men jeg er meget påpasselig fordi jeg har ikke lyst til at skal gå fra hus og hjem p.g.a det, derfor jeg osse spørg om en del.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:49

Det ,at du køber varer hjem til lager, er ikke en fradragsberettiget udgift. Tænk på det, som om du blot "veksler" kontanter til en anden type aktiv, nemlig et varelager. I det øjeblik, du sælger fra lageret, bliver der tale om et vareforbrug, som dermed kan trækkes fra. 

Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 14:07

deside.dk:

Det ,at du køber varer hjem til lager, er ikke en fradragsberettiget udgift. Tænk på det, som om du blot "veksler" kontanter til en anden type aktiv, nemlig et varelager. I det øjeblik, du sælger fra lageret, bliver der tale om et vareforbrug, som dermed kan trækkes fra. 

Nå ok, tak for svar :)

Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 14:52

Hvis jeg får mig et CVR-nummer hvad er det så præsis et regnskab jeg skal kunne vise frem?

Er det overhovede noget man selv kan lave eller skal man have en revisor til at lave det for en hver gang?

Når man er nystartet så skal man jo vise et regnskab hver 3. måned ik?

Og ja så kommer jeg til det med momsen...for hvis man nu køber fra et land uden moms, skal jeg så selv lægge det oveni og så igen trække det fra eller hvordan fungere dette?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:58

jeg vil råde dig til i starten her at tage kontakt til en venlig revisor, som lige vil give dig en kort introduktion til dit regnskab... det vil gavne dig langt frem... de fleste kommuner i dag tilbyder også et opstartskursus for nye virksomheder, hvor du kan få besvaret alle dine spørgsmål om regnskab... benyt dig af det, det er som regel gratis... 

held og lykke med din webshop.. måske lige at springe ud i det uden en ekstra indtægt kan være farligt, især hvis du har mange faste udgifter...

og ja, du får ikke ret meget salg, hvis du kun har ewire... få fat på PBS med det samme... 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)