Jeg søger firmaer, der samler regninger og videre sender en samlet regning til virksomheden. Lidt kringlet tekst, men det skal være firmaer, der tilbyder følgende: Fx. 10 medarbejdere modtager 1 regning hver pr. mdr., som Hr. hansen ApS skal betale. Regningen kommer fra 10 forskellige virksomheder. For at det skal være nemt for Hr. hansen ApS har han en aftale med "samler firma ApS", der modtager de 10 regninger og ligger dem sammen og sender en samlet regning til Hr. hansen ApS. Hr. hansen ApS betaler den samlede regning til "samler firma ApS" og "samler firma ApS" sørger selv for at betale de 10 forskellige virksomheder og dette tager de et gebyr for. Dvs jeg søger "samler firma ApS", så hvor finder jeg sådan et? Håber på hurtig hjælp. Mvh
|
Så skal "samlerfirmaet" stå for gælden til de firmaer som Hr. Hansen køber hos...
Hvilket betyder at Hr. Hansen kun har en kreditor, så når han stikke af, er det kun samler firmaet der hænger på regningerne?
Eller skal samler firmaet bare modtage hans regninger, som Stadig er skrevet til hr. Hansen men sendt til Samlerfirmaet, så sender samlerfirmaet et beløb videre til hr. Hansen som han så skal overfører.
For skal samlerfirmaet stå for gælden er det et noget risikabelt foretagende.
Hr. Hansen skal under alle omstændigheder, bogfører hver enkelt bilag, med mindre det er samlerfirmaet der påtager jeg kassekreditten(risikoen).
Det vil kræve en bankgaranti, som er i en størelses orden på 3 mdr. regninger.