Som saa mange andre foer mig, befinder jeg mig i Indien, hvor jeg har spottet den vare der kunne bliver sommerens hit i Danmark. Har et oenske om at koebe 500-1000 af disse super fede enkle t-shirrts, med henblik paa at afsaette dem til butikker i dk. Maalgruppen er maend 18-35, med en afslappet street stil. (haaber ikke folk ryster paa hovedet allerede nu?) Mit spoergsmaal er nu (efter at have soegt paa amino, og paa skat.dk), kan jeg impotere et saadan parti som privat-person? Jeg har endnu ikke oprettet noget firma, og faar det heller ikke gjort foer jeg kommer til dk. Isaafald jeg kan impotere dem som privatperson, saa er jeg klar over der skal betales fragt, told og erhvervelsesmoms, men er der andre vaesentlige udgifter for mig inden de er i dk? Nogen der ved om der er punkt afgifter eller antidumping told paa t-shirts fra Indien? Den pris jeg betaler for varen vil som udgangspunkt vaere 8kr per t-shirt. 1000 = 8000kr. Hvad ville vaere et realistisk bud vaere paa min kostpris inden jeg staar med dem i Dk? Hvor meget skal jeg regne med butikker vil have i advance paa en t-shirt i danmark? Og er det fuldstaendigt utaenkeligt at tro jeg kan komme ind fra gaden, og afsaette dem i en etableret butik, saafremt mit produkt er godt nok? Med andre ord er projektet paa forhaand doemt til doeden, eller kan jeg have fat i den lange ende, saa fremt produktet holder. Tak for jeres tid... Og haaber der er en venlig sjael der kan hjaelpe. Mvh Thomas Simon Olesen |
Hej
Jeg har et handelsfirma både med detail og engros salg.
Det første du skal gøre er at bestemme(forstille dig) hvad varen skal koste i butikken i dk. F.eks. salgspris kr. 100,- minus moms kr.20,- = kr. 80,- i butikken, avance til butikken kr. 40,- d.v.s at du har kr. 40,- minus kr. 8,- = kr. 32,- til dækning af fragt + din avance.
Mange butikker vil måske være skeptiske, da de ikke kender dig og om dine varer duer til noget, du skal tænke på at billige varer er der nok af.
hilsen
HDam