|
Vi er NordIndsigt DK, en lille virksomhed i Aalborg. Vi hjælper boligkøbere med at få styr på, hvad de rent faktisk køber. Vi går boligpapirerne igennem (tilstandsrapport, elinstallationsrapport, energimærke og salgsopstilling) og forklarer både de skjulte og de åbenlyse fordele og ulemper ved boligen i et sprog, der er til at forstå. Mange skriver under uden at have set, hvad der gemmer sig i forbeholdene. Vi Vil gerne vide, om forsiden er til at forstå på ti sekunder, om priserne (fra 299 kr.) giver mening, og hvad der skal til, før I selv ville bruge en tjeneste som vores. Siden er nordindsigt.dk. De første fem, der sender os et sæt boligpapirer, får dem gennemgået gratis. Vi har brug for rigtige cases at lære af. Mvh NordIndsigt |
Hej NordIndsigt
Jeg har taget et kig på jeres side, og vil da gerne dele lidt feedback med jer.
Husk dog, at det er min 100% egen subjektive anekdotiske vurdering, så andre kan sagtens tænke noget helt andet.
Overordnet:
Mit første indtryk er positivt. Jeg forstår hurtigt, at I hjælper boligkøbere med at opdage udgifter og risici, før de byder. Formuleringen “Forstå boligen før du byder” synes jeg fungerer godt.![]()
Et par konkrete inputs:
- Den animerede engelske tekst øverst forstyrrer lidt på en ellers dansk side. Jeg ville lade det danske budskab være det første og mest fremtrædende.
- Forsiden er for mig lidt lang og informationstung. Overvej at vise processen, prisen og et eksempel først – og flytte flere detaljer længere ned, eller til undersider.
- Prisen på 299 kr. er attraktiv, men næsten så lav, at jeg bliver skeptisk over, hvor grundig analysen kan være. Forklar gerne tydeligere, hvordan prisen kan være så lav, og præcis hvad der er inkluderet.
- Jeg savner mere synlig information om personen bag analyserne: uddannelse, erfaring og kompetencer. Ved boligkøb er tillid helt afgørende.
- Forklar gerne tydeligere, hvor meget der udføres maskinelt eller med AI, og hvad der kontrolleres manuelt.
- Sætningen “Samme sikkerhed. Rigtig rækkefølge” virker efter min mening for kategorisk. Jeres produkt ligner snarere en god og billig første sortering til formålet.
Tillid:
Det der især ville få mig til at købe, var en rigtig anonymiseret rapport, dokumenterede kundeudtalelser/anmeldelser på jeres side, og en meget klar beskrivelse af, hvad jeg får for de 299 kr. Jeres eksempelrapporter hjælper allerede godt, men uafhængige anmeldelser vil gøre en stor forskel.
Idéen giver mening, og 299 kr. virker som en lav risiko for kunden. Den største opgave bliver efter min vurdering at skabe tilstrækkelig troværdighed omkring de faglige vurderinger og jeres ansvar.
Design
Designmæssigt ser siden professionel og gennemarbejdet ud. Logoet og navigationen fungerer godt, og siden virker umiddelbart mere seriøs end mange nystartede virksomheders hjemmesider.
Den virker dog også lidt AI-agtig. Det skyldes især det animerede fyrtårnsbillede, den engelske tekst “We see what others miss”, animationerne samt de mange kort/bokse, slogans og meget præcise salgsbudskaber. Det giver lidt indtryk af en flot AI-genereret landingsside frem for en lokal virksomhed fra Aalborg. Særligt fyrtårnsbilledet synes jeg nemt kan blive opfattet som AI-genereret.
Selve siden i sig selv og dets fonts, virker også vibe-coded, men det er nok bare fordi jeg er vant til at vibe-coded sider ofte ser sådan ud. Det ved almindelige brugere selvfølgelig ikke.
Personligt er jeg heller ikke helt vild med farveskalaen brugt på siden.
Jordfarverne virker på mig lidt amerikansk inspireret, hvor vi i DK nok ville foretrække en køligere og enklere farveskala.
Et tip kunne være, at lade dig inspirere af ejendomsmæglernes farveskalaer, da de helt sikkert ved hvad de gør, og har brugt rigeligt penge på at finde de farver der virker, inden for deres og din branche.
Jeg ville overveje at:
- Erstatte den engelske overskrift med “Forstå boligen før du byder”, som er mere konkret (og på dansk).
- Bruge et ægte billede af personen bag virksomheden. Et ansigt virker altid mere tillidsvækkende, og noget man kan relatere til.
- Fjerne nogle animationer og reducere antallet af sektioner og salgsslogans.
- Lade eksempelrapporten og den faglige metode fylde mere end den flotte grafik.
Siden behøver ikke være kedelig, men ved en tjeneste om boligkøb vil et mere menneskeligt og dokumentarisk udtryk, efter min mening skabe større tillid.
Lige nu er designet flot, men en anelse for poleret og “marketing-agtigt” i forhold til den danske og personlige virksomhed, I beskriver.
Det er bare min mening. ![]()
Rigtig god dag til dig.
Mvh
Ditto
Bliv gratis medlem