|
Når man løser et krydsord, sidder man ofte fast på et ord, man aldrig har hørt før. Man slår det op, finder svaret, og så... glemmer man det igen en uge senere. Eller gør man? Jeg har lagt mærke til, at nogle ord fra krydsord faktisk hænger ved, fordi man har brugt tid på at finde dem. Måske fordi man har tænkt over ledetråden, bogstaverne og sammenhængen. Men jeg er nysgerrig: Hvad tænker I? Lærer man faktisk noget af krydsord, eller er det bare en sjov måde at slå tiden ihjel på? Og hvis man gerne vil blive bedre til at løse dem – hvordan gør man så? Er det bare at øve sig, eller findes der smartere måder? Når jeg sidder fast, plejer jeg at slå op på Dansk krydsordshjælp for at finde danske krydsord. Den har et godt overblik, synes jeg. Men jeg vil gerne høre, hvad I andre gør – og om I har nogle gode tips. |
Jeg har altid været glad for krydsord, men for nylig begyndte jeg at tænke over, om de faktisk hjælper med at lære nye ord – eller om de mest bare er underholdning.
Når man løser et krydsord, sidder man ofte fast på et ord, man aldrig har hørt før. Man slår det op, finder svaret, og så... glemmer man det igen en uge senere. Eller gør man?
Jeg har lagt mærke til, at nogle ord fra krydsord faktisk hænger ved, fordi man har brugt tid på at finde dem. Måske fordi man har tænkt over ledetråden, bogstaverne og sammenhængen.
Men jeg er nysgerrig: Hvad tænker I? Lærer man faktisk noget af krydsord, eller er det bare en sjov måde at slå tiden ihjel på?
Og hvis man gerne vil blive bedre til at løse dem – hvordan gør man så? Er det bare at øve sig, eller findes der smartere måder?
Når jeg sidder fast, plejer jeg at slå op på https://krydsordsvar.dk/ for at finde danske krydsord. Den har et godt overblik, synes jeg. Men jeg vil gerne høre, hvad I andre gør – og om I har nogle gode tips.
Bliv gratis medlem