Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra Skat: "Du har muligivs ikke ret til at trække dit underskud fra"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 26
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har modtaget et brev fra Skat vedrørende min PMV, fordi jeg har haft underskud flere år i træk.

Underskuddene er relativt små (ca. 10.000 kr., 2.000 kr. og 2.000 kr.), og regnskabet er reelt og korrekt. Jeg har ikke lønmodtagerjob.

Brevet fik mig til at overveje, om jeg skulle undlade nogle fradrag og dermed få årets resultat til at gå i nul, for at undgå et evt. større kontrolforløb.

Jeg er nysgerrig på, hvad man skal lægge i sådan et brev. Er det en generel skrivelse, som Skat sender ud til personer med flere års underskud, eller er det et tegn på, at de konkret har fået øje på ens virksomhed og overvejer at undersøge den nærmere?

Er der nogen, der har erfaring med, hvad der sker efterfølgende?

En del af brevets tekst er:
"Du har igen trukket underskud i din virksomhed fra i 2025. Det kan du godt have ret til, men i en række tilfælde kan du ikke få fradrag for underskud. Derfor vil vi bede dig undersøge, om du følger reglerne.

Vi kontrollerer virksomheder som din. Det er dyrt at lave fejl, når det kommer til fradrag for underskud i en personligt ejet virksomhed. Er reglerne ikke fulgt, skal man betale det manglende beløb tilbage – plus renter for op til tre år."

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)