|
Jeg har flere forskellige affiliate-sider liggende på samme webhotel og dermed på samme IP-adresse. Har det nogen betydning for Google, at mange almindelige og uafhængige affiliate-sider deler webhotel og IP-adresse, hvis serveren ellers er hurtig og stabil? Er en delt IP stadig et muligt SEO-problem i 2026, eller er forskellige IP-adresser kun relevante ved performance, sikkerhed, maillevering og egentlige linknetværk? Jeg er især interesseret i nyere erfaringer, tests eller dokumentation fra Google. |
Mange affiliate hjemmesider på samme webhotel/IP - har det stadig betydning for SEO?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
|
Jeg ville ikke købe ekstra IP-adresser alene for SEO. Google Search Central har selv besvaret spørgsmålet i videoen "Is shared hosting ok?" med John Mueller. Videoen er fra 2021, så det er ikke en ny test fra 2026. Pointen er, at delt hosting ikke i sig selv er et problem for Google. For affiliate-sider ville jeg især se på, om hver side giver selvstændig værdi, og hvordan siderne linker til hinanden. Googles "Spam policies for Google web search" omhandler blandt andet affiliateindhold uden merværdi og links lavet for at manipulere placeringer. Det bliver ikke løst ved at sprede siderne over flere IP-adresser. Vh Adam - Hostious.io |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Bliv gratis medlem