Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsmæssig kørsel kombineret med overnatning - hvordan logges det korrekt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle erhvervsdrivende. Jeg er selvstændig fotograf og bruger min egen bil til erhvervsmæssig kørsel, som jeg fører kørebog over. Jeg er i tvivl om reglerne, når erhvervskørsel kombineres med overnatning hos min kæreste af bekvemmelighed.

Jeg bor i Odense, min kæreste bor pt. tæt på København. Da jeg ofte har opgaver i København, planlægger jeg dem så jeg kan bo hos hende i de perioder.

Eksempel på en uge:

Onsdag aften: kører fra Odense til hendes adresse i København

Torsdag: arbejde i København

Fredag + mandag: arbejder hjemmefra på computer (fra hendes adresse), ellers weekend

Tirsdag: arbejde i Helsingør, derefter direkte hjem til Odense

Kan hele ruten regnes som erhvervsmæssig kørsel?

Odense → kæreste (København) → arbejde (København) → kæreste (København) → arbejde (Helsingør) → Odense

Fordelen ved at blive i København i stedet for at pendle frem og tilbage til Odense er, at jeg sparer kilometer, brændstof og broafgift – og undgår mange timers transporttid, som jeg i stedet kan bruge på arbejde.

Eller skal jeg i stedet logge det, som om jeg kørte hjem mellem hver opgave?

Odense → arbejde (København) → Odense
Odense → arbejde (Helsingør) → Odense

Problemet her er, at jeg så logger langt flere kilometer, end jeg reelt har kørt – og jeg fører også broafgiften over virksomheden, så den mangler her da jeg jo ikke har kørt den tur tilbage.

Eller skal jeg helt undgå at logge turen fra Odense til min kæreste, og bare logge turen fra hendes adresse til arbejdsadressen. Men kan jeg så stadig medregne broafgiften i mit regnskab?

Er der nogen med erfaring/ekspertise, der kan hjælpe med at knække den her? Mange tak på forhånd 😅

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46833
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Det var et langt indlæg men det korte svar er at du skal lokke præcis den kørsel du kører hver dag. Jeg kan godt forestille mig skat vil kunne lave ballade over at du tager kørslen fra Odense til din kæreste i København og begynder at tvivle lidt på bogen vil du ville have Odense og til kunden i København og det er de kilometer du aks skal bruge den dag kun de rene kilometer der er nødvendig for at køre erhverv

skat vil ikke acceptere overnatning nødvendig for at bo i Odense og have møde i København. Det er min erfaring for kort afstand til at berette diæter for overnatning

vil du ville have Odense og til kunden i København og det er de kilometer du aks skal bruge den dag kun de rene kilometer der er nødvendig for at køre erhverv

Skat er krævende da du jo har et tagselvbord

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 26
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:32
With horizontal support for the feet, the adult doll can stand almost independently.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)